Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 23. april 2015

UPDATE fra det hvid-gule bed

Fik lyst at vise lidt flere billeder fra det hvide og gule bed - eller hvidgule bed - for mange steder er der blandet lidt gult og hvidt sammen.

Påskeklokkerne står og strutter - fantastisk så længe de blomstrer, det er da virkelig valuta for alle pengene.



Narcisserne bliver flere og flere - vi købte en del nye sidste efterår i B... med navne som "Sailboat", "Pipit", "Ice King" og "Thalia". Desværre blev portrætbillederne ikke så gode i dag.

Men her er billeder af tulipan Spring Green.





Stjernemagnolien springer snart ud.

Det må simpelthen have betydning at disse bede er østvendte i forhold til huset. I disse dage cykler jeg hver dag forbi en have i nærheden med den mest fantastiske, store og helt-udsprungne stjernemagnolie og så langt er mit lille eksemplar jo slet ikke.

  


Til slut et par billeder af den mørke magnolie ved indkørslen. "Susan", tror jeg det er.
De to billeder er taget hhv. onsdag morgen og onsdag eftermiddag.




















Man fornemmer tydeligt solens magt.

Håber I alle har nydt denne dejlige dag.

14 kommentarer:

  1. Åh, hvor er det skønt når foråret springer ud. Sikke et dejligt bed, det må bringe dig masser af glade stunder.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør det - er meget begejstret for bedet lige nu.

      Slet
  2. Ja der er meget valuta for pengene, når man investerer i påskeklokker, de blomstrer længe og er også pæne, når de næsten er afblomstret. De laver bunddække og hvis man er heldig bliver der endnu flere året efter.
    Min magnolia er heller ikke sprunget helt ud endnu, men flere andre steder på øen blomstrer den. Jeg har endda set to huse ved siden af hinanden, hvor den ene er sprunget ud og den anden ikke.
    Det samme med vores bøgetræer, de er ikke sprunget ud endnu, men det er de andre steder på øen, mærkeligt.
    Og nej det var ikke nemt at tage portrætbilleder af blomster i dag, det blæser det for meget til.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har set mit "bunddække" - det er bare så fint at man kan få nye planter på den måde. Apropos bunddække, så skulle du se Portulakken i mit rhodo-bed.... hold da op hvor den trives der :)

      Slet
  3. Godmorgen Ulla
    Hvem der bare havde en Magnolia;-) de er så fantastiske! Heldigvis er der mange der har dem i haverne på min cykelrute:-)
    Knus Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det bare med at nyde dem på cykelturen :)

      Slet
  4. Hej Ulla.Dejlig UPDATE på jeres hvid/gule bed.Smuk påskeklokke....................og Spring Greene er bare en dejlig tulipan.
    Jeg ønsker mig en stjerne magnolie.....................men er jo meget glad for min Susan.
    Og er sikker på at din også er sådan en.For blomsterne ligner min i farve og facon.
    Har stadig problemer med Google................så derfor anonym.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for svaret - jeg mente også at det var en Susan, men du er jo eksperten på det område :)

      Slet
  5. Mine påskeklokker har også blomstret længe. Pipit og Thalia blev også sat her i efteråret. Min stjernemagnolia har 1 knop, og min Susan tror jeg ikke har nogle. Den blev også først sat sidste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare en skøn tid med de forårsvækster - lige før jeg synes april er den bedste måned (indtil vi kommer til maj-juni-juli....)

      Slet
  6. dejligt....dejligt....dejligt - måske skulle jeg rydde bedet med alle de vilde gule tulipaner og forsøge mig med et hvidgult bed......men ak, det er så besværligt, bedet ligger under det store gamle paradisæbletræ og den har kæmpestore rødder over det hele.... det må nok blive ved drømmen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan slet ikke få hænderne ned og øjnene væk i øjeblikket - det bed giver mig virkelig stor glæde og jeg går ligesom en vis anden og noterer mig hvor der skal suppleres med hvilke løg til efteråret :)

      Slet
  7. Kære Ulla.

    Hvor er dit hvid-gule bed dog smukt. Jeg elsker din blomsterglæde, - jo jo....du er skam allerede igang med at planlægge nye løgindkøb til efteråret:o)

    Jeg kan altså heller ikke rose helleborus nok. Det er ufatteligt så meget valuta man får for pengene, ja. De blomstrer i mange måneder, er noget af det smukkeste og mest driftsikre, der overhovedet findes. De er så stabile, at de burde have en fortjenstmedalje for trofasthed. Her selvsåer de sig rigtigt flittigt og når tiden bliver til det, skal de selvsåede pottes op og derefter ud i alle bedene, for man kan bare aldrig få for mange helleborus. De giver også det skønneste bunddække.

    Nyd foråret, min søde Anemone.

    Knus fra et par meget travle havefolk i Flade

    SvarSlet
  8. Tusind tak, Mrs. Green - ja, helleborus er en gudsbenådet skabning, som jeg er meget glad for at have indført i haven. Det er bare en overlækker tid lige nu - og ja - I har da selvfølgelig travlt med at gøre alting rigtigt fint til vi allesammen kommer på besøg om bare ca. 14 dage - det glæder jeg mig helt vildt til :) Men husk at nyde de skønne lyse aftener i jeres dejlige orangeri. Knus retur.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.