Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 18. april 2015

Et sidespring: Den Gamle By i Aarhus


Som I måske ved, har jeg i denne uge været så heldig at have besøg af min veninde, Jane, fra Australien.

Torsdag var vi på tur rundt i Aarhus og vi var også i Den Gamle By - hvilket er henved 20 år siden sidst for mit vedkommende.

Hvis I har lyst, så kom med på tur - vi leger turist her på havebloggen  (men det går nok an...).



Møntmestergården set udefra og inde fra gården.



Der er også smukke blomster i Den Gamle By:


Belle de Boskop espalieret æbletræ

Billeder fra den nye 1970'er gade, hvor man kan besøge forskellige butikker samt en beboelses-opgang med 4 forskellige lejligheder med interiør fra 1970'erne. Virkelig en tidslomme, som det var sjovt at komme ind i (og ud af igen... )



Husker I f.eks. bagerens automat, hvor man kunne købe kager mm.?

Til venstre opgangen med 1970'er farver og linoleum på trappen :)




Kollektivets lejlighed

Kernefamiliens stue
... og køkken

Tilbage i de helt gamle gader igen:













Piletræet var netop sprunget ud
Simonsens Have hvor vi drak kaffe
og spiste rababerkage


16 kommentarer:

  1. Det er måske på tide med en tur til Den gamle by igen. Jeg har ikke set udstillingerne fra 70´erne.

    SvarSlet
    Svar
    1. 70'er udstillingen var vildt god - man kunne bruge rigtig lang tid i de lejligheder, for der var så meget interiør og detaljer at se på.

      Slet
  2. Tak for turen, jeg har aldrig været der. Sjovest var det at se 70´er billederne, ligesom det så ud i min ungdom, jeg er jo lidt ældre end dig :)

    SvarSlet
  3. Jeg skal da helt sikkert til Den Gamle By snart. Min datter vil sikkert gerne med, da hun elsker at opleve historie på denne måde. Det var helt nostalgisk. 70´erne er jo også min barndom.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt - man tænker egentlig at 70'erne ikke er SÅ længe siden, men når man så ser det hele, så kan man godt se at tiden er gået.... Ja, historiefortælling på den gode måde - I må afsted :)

      Slet
  4. Hej Ulla.Dejlige billeder fra Den gamle by i Århus.De var ved at bygge det da jeg var der sidst...................men sjovt at se 70 billederne.
    Skal helt sikkert derhen næste gang vi kommer til byen.
    Rigtig god solskinsdag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på at stedet er et besøg værd til hver en tid. Jeg skal i hvert fald ikke vente så mange år igen før næste besøg.

      Slet
  5. Hej Ulla
    Tusind tak for turen. Det er rigtigt mange år siden jeg sidst var i den gamle by så det var dejligt med en genopfriskning ;)

    SvarSlet
  6. He-he.... typisk at dem der bor i nærheden ikke kommer på stedet!! Men hvor dejligt at du kom afsted og jeg er sikker på I havde en super hyggelig tur. Jeg var der i januar (også med en veninde) hvor vi gik helt amok i 70'er husene, det var SÅ sjovt! Haver og drivhus var der ikke meget gang i på det tidspunkt, så jeg må have puttet et nyt sommerbesøg ind. Et rigtig dejligt sted. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan er det vist bare :) Ja, de der 70'er lejligheder kaldte på megen latter og også eftertanke - det var virkeligt sjovt at opleve.
      Husk at besøge mig, når du skal i Den Gamle By igen.... eller skal vi følges??

      Slet
  7. Hej Ulla. Tak for rundvisningen, det var interessant. Jeg har hørt meget godt om 70'er lejlighederne og kunne godt tænke mig at se det også. Det er nok 40 år siden, jeg har været dér. Jeg var der med en skoleudflugt, så jeg har da vist meget til gode!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er da nok sket lidt siden dit sidste besøg.

      Slet
  8. Der er skønt i den gamle by, vi har medlemskab, og kommer til jul, og ifbm. plantemarked i botanisk have lige ved siden af. Altid en tur værd. Smukke billeder, tænker at din veninde havde en god oplevelse også, I havde da vejret med jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro at veninden var vild med det og der blev bare taget mange billeder. Jeg vil bestemt også overveje et medlemsskab, for man kunne jo snildt fristes til december igen, ikke?

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.