Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 1. april 2013

Endelig april

Påsken har været kold - men jeg mindes ikke før så mange dage med solskin fra morgen til aften. Det har været skønt, og allerskønnest at sidde i karnappen i stuen med en bog...

Selvom solen har magt, så er der fortsat megen sne i vores have og jeg kan næsten ikke vente til den er væk, så de sidste bede kan blive gjort forårsklare.

Nu har jeg de sidste dage set blomstrende krokus i større mængder hos både Signe og Lisbeth.

Her er krokus situationen således....



Så mon ikke jeg kan klare afdansningsballet...:)


Andre steder i haven ser der således ud, billederne er taget i går.






Kom glad, april, med sol og varme - læn dig bare op ad april sidste år, som var den skønneste i mands minde.

Nederst i dette bed er mit blå anemone-tæppe. Men der er ikke meget anemone over bedet lige nu - alting er frygteligt sent på den i år.

Jeg opdaterer selvfølgelig bedet når tæppet er klar.

God 2. påskedag til jer :)

4 kommentarer:

  1. Ja selvfølgelig opdaterer du billedet, når dine anemoner er klar, med det navn kan du jo ikke andet :)
    Jeg kan se, at der også er bede med knapt så meget sne, så lige pludselig (hvis solen bliver ved) så har du krokus i løbet af næste uge. Det går stærkt, når de først ser ud som på dine billeder, selvom man ikke tror det.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Den opdatering vil vi se frem til søde Ulla ;0) Dine krokus ligner mine i går.....men ved du hvad - nu sker der noget.....det går stærkt og måske hvis jeg er heldig så kommer de i blomst i denne uge ;0)Jippppiiiiii

    SvarSlet
  3. Mine krokus ligner dine. Mine bede mod syd er snefri, men ellers er der stadig meget sne i bedene og på græsplænen. Jeg glæder mig også til at se de anemoner jeg satte sidste år.

    SvarSlet
  4. Flotte Krokus :-) dejligt det hele begynder at komme frem nu... Sikke en skøn proces at følge år efter år...
    Ja lad så sommeren begynder, nu kan vi ikke vente længere... :-) Men du har stadig meget sne...!
    Rigtig hyggelig aften. Mange hilsener Tina/Oddstyle

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.