Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 5. februar 2013

Orkidéer

Jeg har kun hvide orkideer.

Og så denne her.

Den er for flere måneder siden blevet flyttet ned på gulvet, da den har vokset sig meget stor. Nu har den blomstret i et par måneder, og festen er slet ikke slut. Flere knopper er på vej.

Så selv om jeg foretrækker hvide orkideer, så er jeg ret forgabt i denne her også.

Enjoy!

 
 

9 kommentarer:

  1. God morgen Ulla
    Ja den kan jeg godt forstå, at du er forgabt i, især når den blomstrer så villigt og kommer med nye knopper.
    Jeg har ingen hvide, kun lilla, men de er nu også fine.
    Min mor har nok 10 orkidéer i sin vindueskarm på plejehjemmet, så der er altid nogen stykker i blomst. Hun har en bred karm og retningen må være den rigtige, jeg tror det er mod vest.
    God dag til dig
    knus

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Ja! jeg er også helt forgabt i orkideer.Kan godt forstå at det er de hvide du foretrækker.Men denne smukke du viser er da også værd at have i stuen.Har selv rigtig mange orkideer,men lige for tiden står de fleste i bryggerset og samler sig sammen til at blomstre.
    God dag til dig knus Jette

    SvarSlet
  3. Kocham storczyki. Mam ich w domu sześć. Twój jest śliczny. Pozdrawiam.
    Jeg elsker orkideer. Jeg har dem derhjemme seks. Med venlig er smuk. Med venlig.

    SvarSlet
  4. Ja orkideer er utroligt holdbare og smukke! Jeg har lige købt 3 stk. i Ikea den ene har 32 blomster og knopper!
    Jeg er også mest til de lyse farver. Men jeg gider dem ikke, når de er fædigblomstrede, så ryger de ud!

    SvarSlet
  5. Godmorgen Ulla, den er utrolig smuk, nærmest stribet. Det er aldrig lykkedes for mig at holde liv i orkideer.

    SvarSlet
  6. Wauu hvor er den flot. Jeg er også vild med orkidéer men er forfærdelig til at holde liv i dem. De går ud efter ganske kort tid, så lysten er lidt på afveje :)

    Knus
    Lise lotte

    SvarSlet
  7. Hej Ulla. Oj den er meget flot. Jeg har aldrig set den blomst før. Jeg har to orkidéer en hvid og en bordauxrød og der er knopper i dem begge to lige nu. Mine blomstrer altid kun vinter og forår!

    SvarSlet
  8. Hold da op den er flot Ulla, må man spørge hvordan du kan få så flot en blomstring...? hvad er din hemmelighed?

    Den er helt vidunderlig :)

    Haveknus
    Annette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.