Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 2. februar 2013

Flere billeder...

Hvor bliver man bare "høj" af solskin som i dag.

Så gør det pludselig ikke noget at der endnu er lidt tid til forår...

Ikke for at provokere nogen, men jeg har stadig brug for vinterhi til at studere frøbestillingslister, læse drivhus-bøger (og anden litteratur), strikke og hygge indendøre.

Der kom endda flere billeder i cameraet i dag, taget af Malcolm. Nu skal I jo ikke belemres med alt hvad cameraet rummer, men disse billeder MÅ jeg altså vise.


Pumpen har hele vinteren holdt et lille vandhul fri for is, til stor glæde for fuglene


Nederst tv. er tulipanbusken med knopper, nederst th. er dronningsbusken, som fuglene ynder at sidde i på en vinterdag.

26 kommentarer:

  1. Hej Ulla. Sikke nogle fantastiske billeder både i dag og i går. Jeg har også været helt høj i dag, solen har ligefrem varmet. Nu går det den rigtige vej - det er så skønt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Solen giver så meget til os, det er bare med at nyde det, selvom kulden holder ved.

      Slet
  2. Det er så skønt, når solen skinner. Vi bemærkede det også i dag, da vi kørte hjem fra Fyn, for i går var der kun regntunge skyer, sikken en forskel.
    Smukke billeder af sneen som har lagt sig perfekt. Jeg kan også godt klare februar også uden meget tid ude, der er meget endnu jeg kan lave herinde. Så mig kan du ikke provokere :)
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt med de regionale forskelle, jeg var da sikker på at hele landet lå badet i solskin i går. Lad os bare nyde vores "indetid"...

      Slet
  3. Ja, jeg er nu én af dem, som savner foråret og det at komme i gang rent fysisk. Jeg planlægger bedst, når jeg er i selve processen; arbejde, tænke, planlægge, studere, arbejde ..... osv. så jeg er mættet med litteratur og frølister og venter med længsel og det faktisk både psykisk og fysisk.

    Men vi kan ligesom ikke ændre vejret, så vi kan ligeså godt se det smukke i det. Og det synes jeg jo, at du viser her med disse skønne stemningsbilleder fra jeres have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i, Susanne - man får mange ideer og tanker, når man går derude og er i gang med havearbejdet. Jeg er nok bare kommet sent i gang med min læsning af havebøger og frølister...
      Men godt at I kan lide billederne :)

      Slet
  4. Dejlige fotos som giver humøret et pift opad:0)

    Dejlig aften herfra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var lige netop meningen, så godt at det lykkedes:)
      Ha' en dejlig søndag.

      Slet
  5. Sikke skønne billeder du viser, både fra i dag og i går :-) Sådan et vintervejr kan man da kun nyde. Vi havde desværre først sol sent i dag, så jeg suger lidt energi ud af dine billeder :-)
    Vores pumpe i dammen kører også hele vinteren, bla, så fuglene har rindende vand og der er næsten kø derude ind imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er velkommen, Hanne - sug alt hvad du kan, så du får solskin helt ind i hjertet.

      Ha-ha - kø ved vandhullet.. ja sådan kan det sommetider opleves her også. En dag så jeg ca. 10 solsorte derude. Det er så vigtigt med vand til fuglene når det fryser, og heldigvis er mange haveejere opmærksom på dette.

      Slet
  6. Dejlige billeder fra en smuk dag. Håber vi får flere af dem - sol er altid velkommen.
    God søndag til dig og familien

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde, Eva - ja, i dag ser ud til at blive endnu en solskinsdag, forhåbentlig også hos jer :)

      Slet
  7. Smukke solskins-vinterbilleder :-)

    Jeg synes vinteren er noget hård ved helbreddet i år, så for mig må foråret altså godt se at komme i gang ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg håber du kommer godt igennem den sidste officielle vintermåned, nu er der kun ca. 3 uger til marts :)

      Slet
  8. Smukke fotos.
    Du er nu ikke den eneste, der har det fint nok med vintervejret - endnu.

    Jeg glæder mig til foråret og til at komme i gang i haven, men jeg er nu slet ikke så ked af det, hvis februar byder på mere sne og kulde...Jeg mener, jeg vil da hellere have den slags i februar end i marts.
    Det er ikke så mange år siden, hvor vinteren vendte tilbage i slutningen af MARTS! (F.eks. 22/3-2008) Dét er ikke sjovt.
    God søndag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej ildkat, velkommen til:) Fint at høre at andre end jeg nyder vintervejret, og ja - til marts vil vi gerne bede om forår, for det kribler jo lidt i fingrene alligevel.

      Slet
  9. Dejlige vinterbilleder Ulla! Godt at I kan holde en lille åbning i søen til glæde for fuglene. Hos os må de nøjes med, den sne de kan finde.
    Dejligt når sol og sne forenes på sådan en smuk måde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for "roserne". Vi nyder naturen når den ser ud som nu :)

      Slet
  10. Det er nogle helt vidunderlige billeder. Vi nød også det dejlige solskin i går. Ønsker dig en god søndag aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Der er ingenting som solskin til at peppe det hele lidt op, sådan har vi det vist alle:)

      Slet
  11. Hej Ulla.
    Nej, hvor er det nogle dejlige billeder I har fået taget.
    Jeg holder med dig, vinteren må gerne vare lidt endnu, og for min skyld gerne en god måneds tid endnu! Så passer det med jeg kan smide krykkerne, midt i marts, og begynde at kunne lave lidt i det små.
    Jeg har stort set tømt biblioteket for havebøger, og også fået bestilt nogle hjem fra andre biblioteker, så tiden går, selvom jeg ligger her. I efteråret var jeg på haveplanskursus, og det er resulteret i en rigtig god plan, som Jacob og jeg leger med at tegne ind på computeren i 3D. Det er sjovt, og jeg glæder mig til at vise resultatet af mange vinteraftener foran skærmen.

    Helle Blomsterhatten og jeg har lige bestilt "alt for mange" frø hjem, som vi vil deles om at så og plante, foruden alle de mange frø vi hver især har i forvejen også. Hvis jeg lykkes med bare halvdelen af det, så kommer romantikken for alvor til at blomstre i år. Det er jeg meget spændt på.
    Vinteren vil jeg også gerne bruge på lidt slægtsforskning, det er en sjov beskæftigelse, når vejret ikke rigtig er til havearbejde. Tiden har jeg rigeligt af til det i år, for jeg ligger som sagt med benet oppe.
    Hils Malcolm.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene

      Tak for din hilsen. Jeg har slet ikke fået skrevet til dig efter din operation, men har godt læst at du er blevet opereret. Håber det går fremad og at du snart kan begynde genoptræningen. Det er da den bedste tid på året til den slags... Det bliver spændende med jeres frøbestillinger og såning, det er jo en skøn hobby. Jeg fik også bestilt frø i aftes, så nu venter jeg spændt på at modtage dem.

      Hold modet oppe!

      Slet
    2. Hej Ulla.
      Det gør jeg også kan du tro. Jeg er den fødte jubeloptimist. Måske endda nogle gange lidt naiv. Det går også rigtig godt, og har gjort det hele vejen igennem, lige bortset fra lidt bøvl med mit sår. Men det går også i den rigtige retning igen, så der er styr på det.
      Genoptræningen begyndte allerede på hospitalet dagen efter operationen, og jeg er fortsat med daglig træning her hjemme. Der er 4 øvelser jeg skal lave hver dag.
      Ja, jeg kunne ikke ønske mig et bedre tidspunkt, at humpe rundt med krykker og være helt og aldeles uarbejdsdygtig i haven. Nu har jeg så også fået ordnet både miniskenskade i håndledet og hoften i løbet af denne vinter, så nu synes jeg godt det snart må være overstået. Men jeg har forberedt mig godt, så jeg har sørget for så meget underholdning, så selvom jeg bare sidder eller ligger 90% af min tid, så har jeg slet ikke haft tid til at kede mig endnu. Utroligt nok. Tålmodighed er ellers ikke altid min stærkeste side. Men jeg har tidligere prøvet at ligge i sengen pga. sygdom i flere måneder, så for mig er 8 uger både overskueligt og jo også tidsbegrænset, så jeg er fuld af optimisme. Men jorden må gerne være bundfrossen, indtil jeg kan komme ud og nyde foråret med fingrene i jorden, i hvert fald noget af tiden.
      Helle Blomsterhatten, siger alle vores frø, pæon og dahliaknolde er kommet hjem nu, så jeg er utrolig spændt på at komme igang.
      På mandag skal vi til liljeforedrag og jeg håber på jeg kan holde til at sidde ned så længe. Vi tager selv en blød stol med, for at øge chancerne. Hvis det lykkes for mig at holde til det, laver jeg et af mine referat-indlæg om det:-)
      Spændende med alle de nye frø. Fortæller du om hvad du har bestilt, når du modtager dem?
      Knus

      Slet
  12. Hej Ulla.Smukke billeder Malcolm har taget.Men kan da se at i har noget mere sne end hos os.
    Jeg er glad bare solen er lidt fremme........helst ikke mere sne til os.
    God aften til jer knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette, ja og det har endda sneet lidt igen. Heldigvis er februar jo kort, men vi undgår nok ikke mere sne og vinter.

      Ha' en god dag.

      Slet
  13. Skønne billeder, men det 2. billede med isfri hul i bassinet er jeg helt vild med :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.