Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 22. april 2011

Sommerdage i påsken



Hvor har det været en fantastisk sommerdag i dag. Vi har været i haven hele dagen og fået lavet alverdens ting.

Der er blevet pottet klokkeranker op i større potter og ligeså med forskellige andre sommerblomster, bl.a. stolte kavalerer.

Det går så stærkt i haven nu med disse temperaturer at man kan se fra dag til dag hvordan alting springer ud.




Havemøblerne er kommet frem på terrassen - måske lidt sent, men vi har ikke haft tid før.

Nu har vi udsigt til den første rhododendron, der er sprunget ud. Næsten...
(W. Gartendirektor Glocker).




Endvidere har vi (min søde mand, mest) fået malet skuret udvendigt.  Jeg fotograferede disse tulipaner lige ved siden af. De kunne også godt lide solskinnet.

5 kommentarer:

  1. Śliczny kolor rododendrona, a serduszka uwielbiam.Mam różowe i białe. Te kwiatki zawsze przypominają mi ogródek mojej Babci.Sasanki mnie chyba nie lubią, ciągle mi zanikają. Jest piękna wiosna. Pozdrawiam

    SvarSlet
  2. Skønt, at der både er tid og vejr til at være i haven lige nu :-)

    Dejlige billeder.

    Fortsat god påske.

    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  3. Skønt at de tidlige tulipaner er sprunget ud - har to forkellige slags som rigtig viste farve idag og som jeg har skrevet et indlæg om.

    Vejret har været vidunderligt til havearbejde hele dagen. Vi sluttede på terrassen kl. 20.30 efter en herlig middag med grillstegt kød - tænk sig så sent i april måned, skønt :-)

    SvarSlet
  4. Herligt med tid i haven. Det er lige før det går alt for stærkt med blomstringen med disse sommertemperaturer ;-)

    SvarSlet
  5. Sig mig lige er løjtnantshjerterne ved at springe ud????
    Så må jeg snart hjem i haven....
    Bor en del af året i Spanien og det er osse skønt, meeeen foråret er nu skønt i DK.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.