Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 29. november 2020

Første søndag i advent

 Nå, men så blev det jo alligevel advent og den første søndag af slagsen, før man fik set sig om....


Jeg sukker af misundelse når jeg på blogge og IG ser smukke kreationer af adventskranse og fine stilleben med decemberpynt.


Jeg er desværre ikke så god til den slags - jeg fik ikke noget stort pyntegen med mig - men desto mere nyder jeg at se jeres kreationer.


Her blev det til denne sag: 4 lys i et aflangt tungt lerfad, garneret med gran og smukke hortensiablomster fra haven og så lidt blå glimmerkugler.


Jeg er faktisk tilfreds.



En anden ting, jeg ikke fik gjort færdigt, var at vise flere billeder fra vores tur til Sønderjylland.

Måske vil du nyde at se lidt fra de smukke omgivelser der var ved Augustenborg Slot og Graasten slot:















Jo, vi lever stadig højt på vores lille "getaway" og det smukke solskin vi oplevede om fredagen.


God ny uge til jer alle - jeg lover at komme lidt rundt og se hvad I har skrevet snart - lige nu kalder aftensmaden vist og så er det jo søndag aften med TV-serie og klargøring til ny arbejdsuge.



18 kommentarer:

  1. Jeg har ikke så mye pyntegen jeg heller :)
    Din adventsdekorasjon ble da veldig fin. Det er så koselig med masse lys inne nå i denne mørketiden.
    Flotte bilder fra deres "getaway". Vi har dansk tv, og jeg har tidligere sett program om Graasten slott. Det ser så fint ut der.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja det er rigtigt hyggeligt og jeg kan se at folk her i DK har været ekstra tidligt ude med masser af julelys i haverne.

      Slet
  2. Hej!
    Tycker din adventsdekoration blev fin. Riktigt trevligt med alla ljus både inne och ute. Vackra bilder från er tripp, som ett sagolandskap med svanar och en vacker omgivning.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord.
      Ja, der i Graasten og Augustenborg var der virkeligt smukt - det pynter altid med vandomgivelser.

      Slet
  3. Det er en superflot dekoration, du har lavet :-)
    Dejlige billeder af Gråsten i efterårssol.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  4. Jeg tror bare man skal pynte hvis man ikke kan lade være, og ellers må vi jo klare os med det vi kan - og lys! Hvis bare vi har lys i mørket er alt jo godt, og ligefrem præstationsangst i juletiden, det skal undgås for enhver pris.
    Dejlige billeder fra en skøn weekend i Sønderjylland! En lille rejse sydpå - som man siger:)

    God adventstid!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skønt med en lille rejse sydpå - jeg er blevet ret vild med at komme rundt i eget land.
      Ja, præstationsangst er ikke godt - men man kunne jo godt ønske sig at være lidt bedre til det.
      Tak i lige måde.

      Slet
  5. Din dekoration er flot, jeg kan slet ikke, og har lige fundet ud af, at jeg ikke har ler, så det må blive i morgen. Det bliver kun til et kalenderlys, vi har aldrig adventskrans.
    Dejlige billeder fra Als, det er et dejligt sted, vi har holdt ferie dernede hele familien før vi fik børnebørn.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også ret vild med Als og kunne sagtens se noget mere en anden gang. Det er sjovt at komme rundt til nye steder i Danmark.
      Er også godt tilfreds med dekorationen, men der er godt nok andre som laver rigtigt fine sager.
      Vi har til gengæld ikke kalenderlys som sådan, men en anden lille dekoration. Jeg er sikker på at du få en fin en også.
      Knus

      Slet
  6. Du lyckades väldigt bra med din adventsljuspyntning. Jag har inte gjort någon eller något alls i år. Lusten ska infinna sig först :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lysten, der driver værket.
      Siden mit indlæg her har vi fået pyntet vældigt meget op både ude og inde og jeg er glad for december.
      Håber også at du har fået lysten tilbage.

      Slet
  7. Det er meget smukke billeder fra jeres tur. Så fin en dekoration du har lavet - der er ikke noget pyntegen i mig :-)

    SvarSlet
  8. Din adventsdekorasjon ble veldig fin. Den type dekorasjon synes jeg er nydelig.
    Takk for at du deler noen fantastisk flotte bilde fra turen til Sønderjylland. Steder jeg aldri har vært, men dine bilder er god reklame.
    Ha en koselig førjulstid!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Dekorationen er OK.
      Selvtak - dejligt at du nød billederne fra Sønderjylland, der er meget dejligt at se.
      Tak i lige måde.

      Slet
  9. Siger det bare Ulla.
    Du må godt få lidt af mit..... pyntegen.
    Jeg kan jo gå helt i extage.
    Min chef siger til granpyntning. Nu skal der pyntes igennem hos jer alle. På nær Charlotte. På den måde pynter hun stadig mere end os andre :)))))))
    Det kan være belastende til tider og andre tider helt fantastisk.
    Måske vi skulle lave et lille blog jule kursus næste år:))))
    Hvis du ikke er tilpas med det gen så har du så mange andre vidunderlige gen.
    Du servere så skønne billeder for os, din have er fantastisk og så er du vanvittig dygtig til håndarbejde.
    Vi har alle noget vi kan. Det skal vi huske på.

    Klem og skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte, hvor er du altså sød :)
      Jeg kan lige forstille mig overgartneren stille dig begrænsninger i udsigt, det falder vist ikke i god jord. Du laver så utroligt fine ting.
      Håber din december har været dejlig indtil nu.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.