Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 3. juli 2020

Rosenhækken - UPDATE og lidt blandet gods


Rosenhækken klarede nedklipningen i marts og blomstrer lige nu helt overdådigt.



























Egentlig var jeg jo ikke i tvivl om at den ville have godt af en kraftig beskæring, men da den havde stået sådan i en måned og vi var kommet godt ind i april - hvor solen bragede ned over den og regnen udeblev - da blev jeg noget bekymret for om jeg havde taget livet af hækken.

Så vi vandede !

Og ganske stille begyndte den at skyde og i maj gik det for alvor stærkt med væksten.

Nu ser den altså skøn ud igen og er i en højde, der passer til hegnet og mig.


Her er billedet fra marts:






Lidt andre billeder fra haven - der er motiver nok, men jeg har begrænset mig:

Penny Lane blomstrer også virkeligt fint i år:

























Vi har de store fyldte valmuer i rigtigt stort antal lige nu, helt overdådigt:



Her ses de mere enkle Claus Dalby valmuer.
I samme bed er der blåbær og bagved rosen Falstaff, allerbagerst den store rose Lark Ascending, som virkelig er en showstopper i år.



New Dawn klatrerosen blomstrer sammen med clematis Fond Memories, som virkelig har slået sig løs i år.  Det er jo en stor glæde.




Der er meget mere at vise, men det venter lige lidt - for nu bliver der lige en sommerpause på bloggen.



Jeg ønsker jer alle nogle rigtigt dejlige sommeruger med hygge, have og afslapning.


15 kommentarer:

  1. Åh, den rosenhæk, altså! Den er så skøn! Jeg kan godt forstå, at du fik lidt kolde fødder en overgang, men den er jo perfekt nu :-)
    God sommerferie til dig, Ulla!
    Kh Nana

    SvarSlet
  2. Nydelig rosehekk! Du hadde nok grunn til å være bekymret, men med masse vann så gikk det godt :)
    Hvilke roser er det du har i hekken?
    Jeg ønsker deg en god ferie!
    Klem

    SvarSlet
  3. Rosehekken ble flott! Jeg var også redd jeg hadde klippet rosene for hardt i år, men de er flottere enn noen gang.
    Her fortsetter det å regne, og vi kan få liten storm.
    God ferie/Eirin

    SvarSlet
  4. Ja man bliver lidt forskrækket efter man har været så hård ved roserne. Det føles som om, de er meget længe om at komme i gang igen, men heldigvis klarer de det.
    Rigtig god ferie/pause.
    Knus

    SvarSlet
  5. Altså så smuk den rosenhæk er.
    Det er simpelthen for vildt Ulla.
    Hvor godt i klippede den ned. Men kan jo se hvor glad og frodig den er blevet.

    Rigtig skøn lørdag
    Klem

    Charlotte

    SvarSlet
  6. Hej!
    Den blev riktigt fin, förstår att du blev orolig. Så vackert med både vallmo och klematis, och alla vackra rosor.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
  7. God pause! I kan da umuligt rejse væk fra så overvældende et blomsterflor😊

    SvarSlet
  8. Man kan altså godt blive lidt klam i hænderne når man klipper roserne ned(det ved jeg alt om)Men hold nu op hvor har de godt af det og det lønner sig. Hvor er den blevet smuk og den indkasserer sikker mange beundrene blikke fra dem der går forbi.
    Haverne giver et overflod af motiver i øjeblikket, det har du så ret i.
    Rigtig dejlig weekend til jer.
    Knus fra Mig

    SvarSlet
  9. Oj så vacker häcken är! Här rekommenderas ofta vresrosor till häck och det är mindre kul. Mycket fin blomning och vackra rosor :)

    Ha en fin sommar och bloggpaus! Carina

    SvarSlet
  10. Hei.
    For en flott rosehekk. Skjønner at du ble bekymret. Du viser at rosene tåler god beskjæring.
    Å som det blomstrer hos deg. Helt nydelig.
    Ønsker dere en god sommer.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  11. Hvor er din rosenhæk smuk og det ser ud til vi har et godt rosenår. Nu vælter regnen ned men det holder roserne nok til. Her regner det rimelig roligt. 15mm til en tiltrængt have. God ferie og sommer til jer

    SvarSlet
  12. Hej Ulla. Hvor er rosenhækken dog smuk.Den havde vist godt af at blive klippet ned. Hvad er det for en rose? Vi ses om et par uger:) KH Susanne

    SvarSlet
  13. Vilken underbar roshäck! Helt ljuvlig! Ha en skön sommar nu...
    Kram från Titti

    SvarSlet
  14. Det er jo en fryd som roserne og de andre blomstrer! Jeg forstår godt din frygt for at have taget livet af rosenhækken, for det ser barskt ud, men selvfølgelig klarer de det og den er bare så smuk :-) God sommerpause, vi ses!

    SvarSlet
  15. SÅ er jeg tilbage i blogland, omend det går lidt langsomt med at få set mig omkring hos alle jer, der har været flittige med indlæg i min pause.

    Tusind tak fordi I er så begejstrede for min rosenhæk - det glæder mig :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.