Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 16. februar 2020

Ferie Inspiration II - mere fra Frankrig


På denne blæsende, våde februardag vil jeg vise flere billeder fra vores tur til det nordlige Frankrig sidste sommer.

Fra Normandiet fortsatte vi til Bretagne, som også er et rigtigt dejligt område. Her skulle vi besøge St. Malo og Roscoff, to skønne steder som jeg selv har besøgt tidligere.

Meget forskellige steder, men begge med omfattende tidevandsforskelle, som var så sjovt at iagttage.

St. Malo er et stort turiststed med masser af restauranter og hoteller, men alligevel ikke mere end at det stadig virker "provinsielt" og meget hyggeligt. Den gamle bydel, som ligger helt ude i vandkanten, er omkranset af en høj, bred bymur, som man kan gå rundt på hele vejen rundt og kigge ned på husene indenfor.
Inden for bymurene er der masser af små hyggelige butikker, cafeer, barer, restauranter osv.
Man kan nemt komme til stranden og der er masser at se på.

St. Malo:









Mont St. Michel

Det gamle kloster ude i vadehavet på grænsen mellem Normandiet og Bretagne besøgte vi også.
Det var mit 3. besøg, men Mr. M's første, så vi var selvfølgelig på en halvdagstur derud.

Det er en stor turistattraktion og mange af jer har sikkert hørt om det eller besøgt stedet selv.
Nu om dage kan man ikke køre helt derud selv - man kan tage en shuttlebus fra fastlandet eller gå selv via dæmningen.
Vi gik derud og to shuttlebussen retur.
Det er fascinerende at se det helt flade land og så øen med klostret på toppen.






Man går ad en smal, snoet og meget menneskefyldt vej op og op og helt op hvis man vil ind og se klostret og klosterkirken.



Der er mange souvenirbutikker og restauranter, denne butik med hønsene faldt jeg nu lidt for:


Her er klostret.


Man køber billet for at komme ind og se klostret og ledes så rundt i en masse sale og kirkerum og meget andet. Der er god udsigt deroppe fra ud over vadehavet og langt. langt omkring.





Roscoff

Roscoff er en perle !

En mindre by, som ligger helt ude på spidsen på i det nordlige Bretagne og hvorfra man kan sejle til Plymouth i Sydengland.


Roscoff er gamle sandstenshuse og kalkstenshuse og byen er omgivet af havet med de store tidevandsforskelle - helt op til 12 meter.
Der er mange hyggelige restauranter og små butikker, men intet stort turistoverflod.
Jeg synes det er et af de fineste steder jeg har været i Bretagne og kunne snildt bruge nogle afslappende dage her en anden sommer.










Optog på Bastilledagen, den 14.07.

Bemærk kopperne på cafe-bordene - det er til at drikke Cider af - den lokale drik.






Var det ikke dejligt med lidt solskin og sommerbilleder her på denne stormfulde dag :)

Tilbage fra vores ferieminder er billeder fra Cornwall og en 3-4 haver mere som vi besøgte.

Hvis I orker...   


5 kommentarer:

  1. Så flotte bilder! Det klosteret lå veldig fint til.
    Jada, bare kom med flere feriebilder :)
    Klem

    SvarSlet
  2. Tak for turen det er mange spændende billeder, du viser. Som du ved, foretrækker jeg at tage med på dine ture i stedet for irl. :) jeg oplever jo alligevel lidt på den måde.
    Knus

    SvarSlet
  3. Åh ja tak til de skønne solskinsbilleder. Det var lige hvad mine øjne trængte til efter dagen idag, der bare har været helt novemberagtig.

    SvarSlet
  4. Efterhånden lang tid siden man har set så flotte billeder med blå himmel og sol :) Dejligt at måtte opleve det igennem din fine blog.

    SvarSlet
  5. As claimed by Stanford Medical, It is really the SINGLE reason women in this country get to live 10 years more and weigh an average of 19 kilos lighter than we do.

    (By the way, it has NOTHING to do with genetics or some secret diet and EVERYTHING about "HOW" they eat.)

    BTW, I said "HOW", and not "WHAT"...

    TAP this link to uncover if this easy quiz can help you release your real weight loss potential

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.