Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 12. september 2019

Endelig en tørvejrsdag



.... tænk, det har ikke regnet i dag :)

I hvert fald ikke her hos os.

Det har været så befriende ikke at skulle tænke på regntøj og om hvor længe det så skulle vare i dag med den regn.

Ved godt at nogle steder i DK har der ikke været så meget regn (vel, Lisbeth), men jeg nyder en dag i tørvejr.

Lidt billeder af høstanemoner, hosta og lidt blomster.










Når vejret sådan arter sig, er der bare dejligt i haven og en masse fine blomster at betragte stadigvæk. Jeg luger ikke så meget mere, ja i det hele taget er jeg optaget af andre ting end haven lige nu, men sådan en haverunde i tørvejr med lidt sol på kan alligevel trække lidt.

Det er utroligt så meget vejret betyder :)

Tja.... og inden længe skal vi i gang med at lægge løg. Der er nemlig kommet en kæmpestor kasse med tulipaner og allium som skal i jorden senere på måneden.








10 kommentarer:

  1. Det samme været har vi også hatt her i dag. Det har regnet i evigheter, så det var godt med en dag uten regn. Så fine høstanemoner du har!
    Klem

    SvarSlet
  2. Ja vi har så endelig fået regn, det gjorde bestemt ikke noget. og heller ikke at solen skinnede i dag :) Roserne kan nu ikke lide regnen, det har I ret i.
    Knus

    SvarSlet
  3. Forstår godt at du er lei regnvær. Vi har hatt mye her også, så det er utrolig deilig med en dag med sol.
    Fortsatt mye fint i hagen hos deg.
    Jeg luker heller ikke så mye, det er ikke like morsomt nå.
    Ha en fin avslutning på denne uken.
    Turid

    SvarSlet
  4. Hei.
    Vi hadde en fin helg, men ellers har det regnet mye her. Vi har store takskjegg på huset. Så litt må det vannes der regnet ikke kommer til.
    Nå begynner flere av rosene å remontere så jeg håper at regnet holder seg litt borte.
    Fine bilder
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  5. Her har vi også været ved at drukne i regn. Det pynter næsten på den slags stauder, du viser, at der noget dekorativt rod omkring dem. Så er haven for alvor blevet til en efterårshave.

    SvarSlet
  6. Her er så sumpet og sjaskvådt overalt. Men idag skinner solen.... jubiii
    Håber det holder tørt hele weekenden.
    Rigtig god dag.

    Knus
    Lone

    SvarSlet
  7. Det kommer regnskurar mest varje dag här också. Irriterande på ett sätt men jag är också tacksam... Har flyttat en del buskar och träd och med regelbundet regnande slipper jag vattna. Så vackra höstblommande perenner du visar :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  8. Hej!
    Vi har fått mycket regn, men också haft många soliga fina dagar. Dagen började med regn, nu tittar solen fram men det blåser kraftigt. Riktigt höstväder.Din trädgård har mycket fint som blommar. Vad är det för växt på bilden under Solhattarna, så vacker.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlet
  9. Der er mange fine farver i haven endnu og det er nu bedst, at nyde dem i tørvejr.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  10. Så smukke billeder fra dig have!
    Jeg har det præcis som dig - det er utroligt, så meget vejret betyder, og i dag har vejret helt fantastisk :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.