Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 28. oktober 2018

Fra sommertid til vintertid på en nat



Jeg er ret vild med denne her weekend hvor vi går fra sommertid til vintertid - alene pga. den ekstra
time, som jeg får forærende og kan bruge til....  mange ting, synes jeg - om ikke andet så til at have god tid søndag morgen.


Det er da forrygende i en tid, hvor netop "tid" er en mangelvare.

Der var varslet kulde og evt. snebyger og da vi trak gardinerne fra, så vi at der godt nok var hvidt derude.

Så vi røg fra sommertid til vinter på en enkelt nat !

Så her er helt friske havebilleder, uden så meget mere snak. Vi ved jo at der kommer varme igen, så ingen grund til panik. At jeg så har den der fornemmelse af at den kommende vinter bliver en isvinter - det får senere vise sig.


Haven præsenterer sig i hvert fald grafisk smuk på en helt anden måde med sne på.


Burgundy Ice, som stod så smukt i efterårssolen i går.






Se lige spejlingen...

Mme Alfred Carriere er stadig i fuld blomst - for tredje gang i år, men blev indhentet af sneen.


Her er Strawberry Hill, som jeg havde en helt andet billede af i sidste indlæg.



Sommerblomsten Cosmos med sne på - det har jeg ikke set før:






Det nye træ Bærmispel

Ha' en dejlig søndag og hej-hej fra mig og klokkerankerne  :)



18 kommentarer:

  1. Wow sikke billeder, så meget sne kan vi ikke præstere, det der kommer ned forsvinder hurtigt igen. Jeg kan godt forstå, du nyder den ekstra time, ja for tid er en mangelvare, især for jer der arbejder, men jeg kan nu sagtens få tiden til at gå :)
    Knus

    SvarSlet
  2. Jeg er helt misundelig på jeres sne - hvor er det dejlige billeder! Og den ekstra time er også noget jeg har nydt.
    Rigtig god søndag!

    SvarSlet
  3. Hvor smukt:) Her fik vi ikke sne, men i morges lå der rimfrost overalt. Jeg nyder også den ekstra time:) Kh Susanne

    SvarSlet
  4. Vi nød bestemt ikke skiftet til normaltid. Vi var nødt til at sætte vækkeuret til at ringe lidt i tre i nat, fordi vores datter og hendes familie skulle køres til Billund med afgang kl. seks. Åbenbart er det kl. tre, tiden skifter, så vi blev vækket en time for tidligt. På datterens mobil stod der en kort overgang pudsigt nok, at klokken var tre i Viborg og to her i Gønning

    SvarSlet
  5. Du er ikke den eneste, der tænker, at vi sgi nok får en isvinter...det har jeg også tænkt mange gange...hvis den så kommer tidligt, i januar og er smuttet igen i midten af marts, så er det okay med mig. Efter jeg ikke mere bor ude på landet, med mc som eneste transportmulighed, har jeg fået et mere afslappet forhold til vinter og sne :)
    Her fik vi ikke sne i denne omgang - og vist heller ikke nattefrost. Dahliaerne er nemlig ikke klasket sammen. Det er andre sommerblomster heller ikke.

    SvarSlet
  6. Hei.
    Det er ventet snø her i morgen. Opptil 10 cm. Vinteren begynner tidlig i år. Heldigvis blir det mildt igjen. Fine bilder.
    God søndag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  7. Hej Ulla

    Uha - det ser koldt og vådt ud!
    Og her nordpå har vi slet ingen sne - men en tør frost..
    Men det skulle blive rigtig varmt nu igen:)

    Ha en dejlig ny varm uge

    SvarSlet
  8. Ih er helt misundelig på jeres sne, vi har "kun" fået rimfrost. Jeg er nu osse glad for det endelig er normal uhr tider igen. Jeg hader de ekstra mørke morgner sommertiden giver.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  9. Hvor er det smukt med et drys sne og man kan da ikke andet end blive lidt glad i låget da man kom ud i morges, jeg kunne da slet ikke komme hurtigt nok over i kolonien.
    Det har været en smuk og kold dag :o)
    Knus fra Mig

    SvarSlet
  10. Næh, sikke smukke billeder! Her har vi hverken haft frost eller sne. Jeg håber altså ikke at din fornemmelse holder stik, Ulla. Jeg gider ikke isvinter :-)
    Knus

    SvarSlet
  11. Så vakre bilder med snø hos deg! Tenk at du fikk snø før meg :)
    Her er det meldt om snø på tirsdag, og da får jeg nok litt jeg også.
    Ha en god uke.

    SvarSlet
  12. Så smukke billeder. Jeg har også fornemmelsen at vi får en hård vinter i år.... vi må se om vi får ret.
    Rigtig god ny uge

    Knus, Lone

    SvarSlet
  13. Smukke billeder! Man må sige det blev vinter over en nat - og i dag har det været bidende koldt - eller også har vi bare ikke vænnet os til lavere temperaturer?

    SvarSlet
  14. Smukke billeder især når vi ved det er hurtigt væk igen :-)
    Godt du skrev det med spejlingen. Superflot, ser det ud.

    SvarSlet
  15. Känner som du inför den där sista söndagen i oktober - wow jag får en extra timma och kan njuta i lugn och ro. Gör det annars också men ändå... Snön kom hit också och la sig, ligger delvis kvar. Fint i söndagens solsken.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  16. Det ser lite overkligt ut med allt fint som blommar, och så snö på det. Vi har inte fått någon snö ännu, och den får gärna låta vänta på sig ett tag till. Så vacker dubbel Cosmos.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  17. Smukke billeder Ulla.
    Den først frost er noget helt specielt.
    Elsker den knirkende lyd når man går og blomster der bliver til små isroser.
    Håber bestemt ikke på en hård vinter......

    Klem og smuk dag
    Charlotte

    SvarSlet
  18. Tak - tusind tak for jeres søde kommentarer - tiden er lidt knap i dag, så jeg når ikke mere end en fælles kommentar til jer.
    Det er specielt med den første sne, men heldigvis forsvandt det hurtigt igen og lige nu har vi milde dage som vi nyder.
    Med vintertiden på klokken er vi nu der, hvor det aldrig bliver muligt at komme i haven efter arbejde, så det bliver til sparsomme stunder i weekenderne.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.