Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 21. juni 2018

Valmuer fra Søndbjerg


Husker I vores B & B overnatning i Thyholm sidste sommer?  Det var der hvor vi boede i et fint lille - ja faktisk ikke helt lille - gæstehus i en stor flot have.

Grethe havde de smukkeste lyserøde fyldte valmuer og jeg forhørte mig selvfølgelig om jeg kunne få nogle frø når den tid kom og lagde et frimærke til portoen.

Senere på året dukkede en kuvert op med frø og der gik så yderligere nogle måneder før jeg fik taget mig sammen til at så valmuerne.

Men sikke et held at jeg fik det gjort, for nu ser min have sådan ud i det store nye bed.

Det er da helt vildt.

Så nu har jeg mine egne Søndbjerg valmuer :)



 












Og ja - du kan godt tigge frø - hvis du skriver i kommentarfeltet, så vil jeg notere det og kontakte dig når tid er - du skal selv betale portoen.


Jeg har også CD-valmuer (fra Claus Dalby), men det er en anden historie.


Hvis du har lyst til at genlæse indlægget om B & B i Søndbjerg, så klik her.


Hylden Black Lace er nu også fin.... Men mere om det en anden dag

15 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor er de yndige! Det er utroligt hvad der kan komme ud af et lillebitte frø :-)

    SvarSlet
  2. Ja de er flotte, men jeg tror ikke, de passer i mellem roserne, i hvert fald ikke i det gyldne bed.
    Knus

    SvarSlet
  3. Ja, mange tak til frø. Jeg har aldrig rigtig haft valmuer, men jeg ser dem flere og flere stedet og synes, de er flotte, når de er drysset ud mellem andre planter. Fx mellem roser, som du viser <3 Jeg har meget tør jord, men mon ikke netop valmuer kan klare det?
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er noteret, Lisbeth.
      Mine står i et ret tørt bed, de har klaret sommervarmen rigtigt fint.

      Slet
  4. Smukke, smukke valmuer. Ja, jeg vil også gerne tigge mig til nogle frø, hvis det er muligt:) God Sankt Hans:)

    SvarSlet
  5. Hei frøken Anemone. De var da aldeles nydelige, jeg forstår godt at du ønsket deg frø fra dem. Ha en fin helg. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rigtig glad for dem, skøn farve, synes jeg.

      Slet
  6. Hei
    Utrolig flotte valmuer, og den fargen er jo bare helt super.
    Ønsker deg en fin midtsommerhelg.

    Vivi

    SvarSlet
  7. Hej Ulla!
    En mycket vacker vallmo som matchar din fina ros.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. De ser ret godt ud sammen - tak for det :)

      Slet
  8. Hej hvor er de smukke dine valmuer.hvis du har nogle frø i overskud.kunne jeg godt tænke mig nogen af dem mvh heidi

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.