Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 17. september 2017

Lady Emma Hamilton



En af de smukkeste roser hos mig lige nu er Austin rosen Lady Emma Hamilton.

Hun står også i en krukke, som en del af mine roser og også hortensiaen Limelight gør, og det har hun gjort i en del år.


Roser i krukker skal passes med vand - og gødning selvfølgelig.


Selvom det er ekstra arbejde med roser i krukker, så nyder jeg meget at have roserne omkring mig på terrassen eller ved hoveddøren eller hvor de nu lige kan flyttes hen - altså med hjælp fra gemalen og den lille sækkevogn - for tunge er de altså.

Jeg håber Lady'en vil blomstre i lang tid endnu før det bliver rigtigt efterår.





Her er et par billeder fra 01.09.:



16 kommentarer:

  1. Hun er smuk! Det er en god ide med roser i krukker, det vil jeg tænke over. Jeg er ikke specielt god til roser, så jeg har ikke mange:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kan du jo vælge et par favoritter og et par store krukker og prøve det :)

      Slet
  2. Hej Ulla

    Ja, dette er faktisk en ganske fornuftig grund til at have lidt krukker. du kan forlænge sæsonen ved at trille dem frostfrit for det er jo snart det der truer!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. De kommer næsten frostfrit om vinteren men det varer nogle måneder endnu.
      Tak i lige måde.

      Slet
  3. Ja som vi talte om, så er det ikke godt at have dem for længe i krukker, men den stod nu flot, kan det passe, at jeg kunne sidde og nyde synet af den?
    Knus og tak for i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu må vi se, jeg tror Emma LADYEN kan klare et par år mere i krukken. Ja, der var den som du havde udsigt til fra din plads ved bordet.

      Slet
  4. Så vacker den är din Lady Emma Hamilton, gillar färgen.
    Tack för inspirationen, nu kanske jag vågar mig på rosor i kruka på balkongen.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den orange farve er skøn.
      Du kan sagtens have roser i krukke på balkonen, bare husk masser af vand.
      Kram

      Slet
  5. Hej Ulla. Lady'en er bare så smuk. Jeg synes, det er imponerende så godt den trives i krukken, mon du skifter jorden ud hvert år? I har jo haft fint besøg i dag:) Jeg skal lige love for, at I også får lavet meget i haven. Dine kommentarer hos mig er jeg glad for, og jeg har faktisk tænkt en del på jeres pergola alt imens vi bygge vores espalierer, især mens jeg malede fordi du skrev Mr.M havde malet tre gange. Jeg har kun malet vores to gange, jeg håber, det er nok. Jeg glæder mig så meget til, at jeg skal plante!

    SvarSlet
    Svar
    1. Beklager mit sene svar, Birgitte. Nej, jeg skifter ikke jorden ud hvert år, faktisk er det sjældent at jeg gør det, men i år har jeg skiftet ud ved nogle af de andre krukker.
      Mon ikke du har fået plantet nu, jeg må rundt og se snart hos I andre.

      Slet
  6. Hej Ulla!
    En mycket vacker färg på din ros. Har inte många och det är bara Louise Bugnét som blommar. Vi har haft en fantastisk helg, med soligt fint väder.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
  7. Hei Ulla.
    Nydelig Lady Emma H. Likte veldig godt fargen. Jeg har mange av mine roser i store krukker. Der stortrives de. Fin dag ønskes til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  8. Hvor er din Rose smuk i farven.Roser i krukker,det lyder som en ide jeg skal prøve.Hygge herfra

    SvarSlet
  9. Jeg har den samme rose. Den er nærmest magisk. Gør mig meget glad, og det kan jeg se, at den også gør for dig. Livet er fuld af undere!

    SvarSlet
  10. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer - desværre har jeg haft meget lidt tid i blogland den sidste uge ...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.