Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 6. juli 2016

... tilbage til Nordby



Vi sluttede jo Samsø-dagen af med at køre til Nordby.

Fire kvinder og en mand  - alle bevæbnet med store cameraer, ikke noget med små smartphones eller deslige, næh - her er det store skyts rullet ud.

Vi var vilde med Nordby, allesammen.


Jeg vil ikke gå Heike i bedene, men alligevel vil der måske være et par gengangere eller fem - men kan vi ikke bare sige at overdrivelse fremmer forståelsen....   ?


Så her er endnu et reklamefremstød for Nordby og Samsø.









Manden der bor i huset med den gule dør var ved at dø af grin af os, da han overværede hvordan vi allesammen stod og sniffede til denne skønne lægebaldrian. Vi var nødt til at undskylde os med at vi var havetosser....





Et kig ind til præstegården - mere idyllisk bliver det da ikke.





Jeg kan ikke sige andet end at Nordby er et utroligt idyllisk sted - Heike skriver det så godt, så læs hos hende :)

19 kommentarer:

  1. Ja det ser verkligen mysigt och idylliskt ut där! Husen och färgerna är underbara...
    Kul att få se denna by!
    Ha en fin sommardag.
    Kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar - ja, der er virkeligt dejligt i Nordby :)

      Slet
  2. Jeg er bare så glad for at vi nåede til Nordby. Det var det mest idylliske sted. Tænk at bo så smukt. Man kan aldrig få nok af gode billeder. Håber jeg kan lokke familien, eller bare Martin med til Samsø en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét er jeg også, Gitte. Det er næsten et MUST-SEE:) Du må lokke lidt mere med familien.

      Slet
  3. Fantastisk reklameindslag for Nordby og Samsø, det må da kunne sælge nogle ture til Samsø.
    Nå Sonnich morede sig, ja det kan jeg tænke mig, mon ikke han ser mange, der fotograferer hans gule dør. Jeg kom i huset hos dem, der boede der før, jeg har set sommer i by mere end en gang fra det hus.
    Jeg deler lige i min Høneballegruppe på fb.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg husker godt at du lidt kender til manden i huset. Det var bare en morsom oplevelse :) Du deler bare.... vil da gerne være med til at lokke flere til Samsø.
      Knus

      Slet
  4. Hej Ulla.Med det ene ben ude af døren vil jeg da lige kommentere de smukke billeder fra Nordby.
    Men især det skønne billede af jer fire dejlige "tøser".
    Rigtig god uge Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, er det ikke bare et godt tøsebillede...:)

      Slet
  5. Kære Ulla Dejligt, at I nåede en tur til Nordby, det er skønne idylliske billeder du har taget og et skønt et af jer 4 have musketerer knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så dejligt at vi nåede det og at vores medpassagerer også havde lyst til det.
      Knus

      Slet
  6. Det skønne Nordby - er stadigvæk helt forelsket.

    SvarSlet
  7. Det er en rigtig lille eventyrby..Noget så skøn :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du helt ret i - men jeg tænkte godt nok på om beboerne ikke sommetider får nok af alle de turister, der render rundt og tager billeder...

      Slet
  8. Hej Ulla
    Hvor er det nogle skønne stemningsbilleder fra Nordby du viser ;). Nu glæder jeg mig endnu mere til min Samsø debut i uge 30, hvor vi selvfølgelig også skal besøge øens skønneste have ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Neeeej.... skal du også til Samsø i år - du har noget at glæde dig til :) Så må du hilse Lisbeth mange gange :)

      Slet
  9. Hold da op...sikke en flot reklame for Samsø....der må jeg da også hen en skønne dag.....og hvad er de Fru Friis fotograferer...

    SvarSlet
    Svar
    1. .... gadekæret var spækket med små haletudser, og en del af dem havde fået bagben... du ved det Friiske Frøbo.... kunne ikke dy mig, he-he :)

      Slet
    2. Og jeg ser først indlægget nu!! Dejligt indlæg fra en skøn idyllisk by. Og så gjorde det jo heller ikke noget at solen skinnede så smukt på os. Iøvrigt fik jeg nogle fine frø fotos! ;o)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.