Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 7. juli 2016

Nyd nu den danske sommer....


Selvom det har regnet fælt - og blæst rigtigt meget - de sidste par dage, så står de fleste af mine roser stadig smukt.

Hækken blomstrer også stadig, men trænger gevaldigt til en studsning, så derfor ingen billeder lige nu af The Alnwick Rose.

Her er et udpluk af nogle af roserne i haven, alle billeder taget i går sidst på eftermiddagen.

Ingrid Bergmann - Harlow Carr - Graham Thomas
Burgundy Ice - Lark Ascending - Ghislaine Feligonde
Honorine de Brabant - Rhapsody in Blue - Alchymist

Queen of Sweden - Noble Anthony - Claus Dalby
Eden Rose - Penny Lane - Falstaff
Rosenresli - Lady Gardener - Jaques Cartier


Liljen Orange Ton
Harlow Carr








God sommer til jer alle - vi går i ferie-mode :)



16 kommentarer:

  1. Dejligt at se, at du har roser endnu. Jeg har selvfølgelig også mange i blomst endnu, men de er på retur, heldigvis kommer de igen. Nu kan jeres hvile sig, mens I er væk :)
    Rigtig god ferie og tur
    Knus fra Høneballehaven :)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla

    Det ser da godt ud - god ferie!

    Går turen til Canada?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja vi tager til det vestlige Canada :)

      Slet
  3. Jeg satser stærkt på at der også er roser når vi er tilbage igen :) Tak for det. Knus

    SvarSlet
  4. Tak for billederne - og rigtig god ferie.... mon der kommer lidt billeder fra turen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske - vi tager et sted hen hvor vi er helt "unplugged".
      Tak :)

      Slet
  5. Hvor har i altså mange smukke roser, der er da lige en enkelt eller to imellem jeg godt kunne tænke mig :o)
    Og rigtig god tur til Canada, hvor bliver det spændende :o)
    Kh Til jer begge fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. ih.. tak, Linda - ja, det bliver en super tur og jeg vil glæde mig selvom jeg rejser fra alle roserne som nu er på deres højeste.
      Vi blogges ved.

      Slet
  6. Hej Ulla. Flotte roser, du kan bare det med roser ligesom med clematis. Mine roser har det lidt skidt i dette vejr, men der er da stadig en del i blomst. Rigtig god tur til Canada, det er nok et spændende land at besøge.

    SvarSlet
  7. Rigtig, rigtig god tur til jer to. Det bliver helt fantastisk. Mon ikke vi får lov at høre hvis I støder på noget grønt!? Pas godt på hinanden og sug til jer af det hele. Knus herfra.

    SvarSlet
  8. Kære Ulla.
    Så fine billeder af roserne. God måde at stille dem, da det giver et godt overblik af de forskellige.
    En rigtig god ferie ønsker jeg jer og det bliver sikkert en fantastisk ferie i skal på.
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
  9. Ja lad os nyde den danske sommer:-)))) dejlige rosen billeder, og skønt kig til dammen!
    Rigtig god ferie til jer, herfra!
    Kram Anette

    SvarSlet
  10. Hav en dejlig tur til Canada :)
    Hm..jeg må vist hellere komme ud med saksen og pynte lidt på mine få roser, efter al den regn og blæst.

    SvarSlet
  11. Hej Ulla.
    Wauw - de er flotte! Og tak for "opsang", vi kan jo ikke gøre noget ved det. - altså udover at rejse væk....;o)
    Hilsen Lotte

    SvarSlet
  12. Kære Ulla Håber at der er dejlig mange roser når I kommer tilbage fra ferie. Jeg nyder i hvert fald dem du viser. Bliver spændende om der har været nogle havemæssige oplevelser på jeres tur.
    Jeg har skiftet navn på bloggen til tinathorsby.blogspot.com. Undskyld ulejligheden. Knus Tina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.