Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 1. august 2015

Update fra det gule bed og SOLSKINS-MORGENBILLEDER


Solen skinnede så skønt fra morgenstunden og det har indtil nu været en skøn dag med sol og milde vinde - den stærke blæst fra de seneste dage har lagt sig noget.

Så en morgentur med cameraet gav bl.a. disse billeder:



Rosen er Benjamin Britten der står og smiler til Malvaen overfor - hvis I forstår...





Det hvide og gule bed fortsætter med at imponere mig - jeg er bare så glad for at tingene ser ud til at lykkes - og dermed mener jeg, at der skal være blomstring i bedet hele sæsonen og forårsløgblomsterne skal afløses af andre blomster.



Det er et meget vigtigt bed for mig, rent synsmæssigt, idet jeg har frit udsyn til det fra køkkenvinduerne og så kan jeg nyde dobbelt og ikke kun når jeg er ude i haven.

Den store gule rose har jeg vist utallige gange - det er Graham Thomas - en rigtig superstar her hos mig.

Ved siden af står den hvide Claus Dalby rose (ikke med på billede) og omkring i bedet er der nu blomstrende kongelys i hvide og gule farver, hvide liljer, hvid Malva, afblomstrede Allium mm.



Flere billeder:



Desværre har jeg ikke navne på disse Verbascum - hvis du genkender dem, så skriv endelig navnet i kommentaren.


 
Daglilje "Frans Hals", som jeg i 2012 fik af Hanne i Tilst

Der er mange andre skønne ting i haven lige nu - så august er mere end velkommen og skulle der blive sommerdage ud af det, så er det med at "gribe dagen".

9 kommentarer:

  1. Jubii! Solskinsbilleder :-)
    Det er et smukt bed du har! Og jeg kan godt forstå at du også glæder dig over det når du ser ud gennem vinduet. I bedet foran mit køkkenvindue har jeg mine Annabeller (du ved, dem du snart skal have nogle stykker af ;-))
    God søndag!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige netop :) Annabelle - alene navnet har klang af "Must-Have" :)

      Slet
  2. Hej Ula
    Ja det er da bare et super bed, og det skal det også være, når du kan se det fra køkkenvinduet. Jeg kan ikke se blomster fra mit køkkenvindue, men det gør ikke så meget, for jeg er jo mest ude.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo mange timer, du har til rådighed i haven, det er skønt.

      Slet
  3. Hej Ulla

    Kun måneskinsgult har adgang i min have, men gule bede kan være smukke, når de er rigtigt sammensat. I Claus Dalbys have er det gule bed det, jeg drages imod.

    Mht. dine kongelys kan jeg huske Anne Justs ord om denne plante (hvis ellers jeg husker rigtigt ;-)). Den gule hedder vist verbascum nigrum (hvorefter hun sagde "slut finale") og den hvide hedder verbascum nigrum alba.

    SvarSlet
    Svar
    1. PS: Jeg har ikke været meget hjemme, men tog et billede af min lime helicrysum petiolare i går i skumringen. Jeg har sat det ind i indlægget til dig. Jeg tager nogle flere billeder i dag, for at se om ikke de bliver bedre. Jeg er ikke den store fotograf, som du måske ved ;-)

      Slet
    2. Dejligt :) Tak for det - jeg titter ind.
      Og tak for navnene med Verbascum, lo lidt af nigrum "slut finale" - det må den så også hedde her hos mig.

      Slet
  4. Hej Ulla.Skønt at du kan nyde dit bed fra køkkenhaven.Og vil lige sige at jeg viser den mest fantastiske Annabelle som jeg så i går til en havefest.
    Mit gule/hvide bed skal graves helt op..................der hele står alt for tæt.
    Vil også prøve på at der er planter der blomstre det meste af året.................så tak for gode forslag.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er somme tider ændringer nødvendigt - men det er jo også noget af det sjove ved haven. Annabellen i dit indslag er bare smuk :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.