Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 4. juni 2015

Blå blomster i min have


Da jeg først blev haveinteresseret var det mest de lyserøde og pink blomster, jeg gik efter.
Med tiden er der kommet flere og flere blå blomster i min have og jeg fik lige lyst til en blå runde:

Alle billeder er taget i dag.

Katteurt flankerer rosenhækken - Katteurten er netop sprunget ud og spås en god sæson.

Måske ikke rent blå, men her er den ene nye syren:
Syrenprinsessen

Clematis gr. I:  Francis Rivis

Rhododendron Lee's Dark Purple

Bjergknopurt

Krybende læbeløs

Engforglemmigej

Jacobsstige

Blåpuder og timian, vistnok

Flere blåpuder

Allium



Geranium Platypetalum

Natviol
Geranium, ukendt  - som jeg fik af Frøken Solhat

Hornvioler, stadig i blomst 



Geranium Phaeum "Blauwvoet"

Bluebells
Akeleje - har desværre ikke navnet


Vårfloks  "Clouds of Perfume"

Geranium "Mayflower"

"Mayflower"

Engforglemmigej igen

Lyseblå bjergknopurt




Lige om lidt er det Grundlovsdag og Blogtræf i Geografisk Have i Kolding.


Håber at hilse på mange af jer.


God weekend.

7 kommentarer:

  1. Ja og så ses vi igen.
    Meget blåt men mest violet, smukt er det.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Du har mange skønne blå. Jeg har aldrig før set den lyseblå bjergknopurt - den er da for lækker :-)

    SvarSlet
  3. Dejlige blå toner, de virker beroligende på en eller anden måde. Det er nok noget farveterapi, der får os til at vælge sådan som vi gør. Den lyserøde, pink, violette tone er noget med omsorg. Den gule er noget med energi. Jeg kan ikke lige huske det hele.... men jeg tror ikke det er tilfældigt hvordan vi vælger.
    Hvis du har Geranium bogen fra Birgitte Husted Bendtsen, er det sjovt at være detektiv på sine unavngivne Geranier. Du starter bare med at se på bladene og plantens højde, så kigger du efter blomstens form og farve bagefter. Med mindre det er en frøplante har du en god mulighed for at finde et navn på den måde.
    Den blå Akeleje har jeg også (haft), men desværre har jeg kun set dens pink kusine i år. Den er en rigtig "show stopper".
    Glæder mig til nogle hyggelige timer i morgen:-)
    Knus Malene

    SvarSlet
  4. Hvor er de smukke alle dine blå 😃
    Vi ses på blogtræf.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  5. Dejlige skønne blå og violette. Clouds of Perfume fik jeg også sidste år af Jette, men ved ikke lige hvor den er.
    God tur i Kolding, kan desværre ikke komme i år. Men vejret er da fantastisk.

    SvarSlet
  6. Vackra blå toner. Fina bilder.
    Ha en skön helg!

    SvarSlet
  7. Skønne blå toner fra din hånd. Ligner næsten den blå himmel der var over Geografisk Have i dag. Tak for en rigtig dejlig, hyggelig og skøn dag. :o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.