Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 16. maj 2015

England, forårstur 2015 ... Part 2

VIRTUEL HAVEREJSE

Merriments Garden

Efter besøget i Pashley Manor Garden kørte vi videre til Merriments Garden, som ligger få km derfra.

Det er faktisk en planteskole, men de har også en stor besøgshave tilknyttet, så den ville vi også gerne se.

Her var også masser af tulipaner, omend nok mere naturligt plantet...


Smukke træer
Birkelund
Alverdens stauder og buske

Jeg lader billederne tale for sig selv:


































FAKTA
Merriments Garden
Hawkhurst Road
Hurst Green
East Sussex TN 19 7RA

Læs evt. mere om stedet på deres egen hjemmeside.



Dette indlæg er en del af min virtuelle rejse rundt i Sydengland. Rejsen foregik i første halvdel af maj måned 2015
og har du ikke læst med fra starten 

af denne virtuelle rejse-beskrivelse, kan du klikke her,  hvis du gerne vil følge med på hele turen.
Det ville glæde mig at have dig med :)

16 kommentarer:

  1. So beautiful. Jeg kan virkelig godt lide orange og lilla tulipaner sammen. Camassia/prærieliljen er smuk, min blomstrer også nu. Det ser ud til at være et dejligt sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Me, too :) - jeg var meget vild med tulipansammensætningen her. Jeg så prærieliljen flere steder og den er da prægtig, den egner sig fint til blomstereng mm.

      Slet
  2. Smuk besøgshave, den byder på lidt af hvert. Jeg nyder at følge jeres tur og håber at jeg engang selv kommer på haverejse til England :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg ønske for dig, Lisbeth - der er så meget dejligt at se, men vi har jo i forvejen en vis tilknytning til landet :)

      Slet
  3. Hej Ulla.Skønne-Skønne billeder du viser fra jeres rejse........................tak fordi du tog os med.
    Man må da blive inspireret på sådan en tur.Lidt ærgerligt at man ikke kan have planter med hjem i flyet.
    For sikke da en dejlig planteskole.Er også vild med det smukke fersken farvede træ.
    Rigtig god tur til Tante Grøn ..................hils deroppe fra mig.Ville ønske jeg kunne have været med.
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, jeg elsker at lave blog-rejser :) Ja, planteskolen var fin, men vi købte nu ikke noget her. Til gengæld købte vi jo planter fra stort set hver eneste af de andre haver, vi besøgte (vi var jo i egen bil).
      Tante Grøns have er stadig og altid fantastisk, men for en gangs skyld var vejret ikke med os/dem - det var vådt og forfærdeligt koldt. Men en dejlig dag alligevel.

      Slet
  4. Hej Ulla

    Tak for turen.

    Det ser ud til at være en velforsynet planteskole.
    Kan godt lide som de bruger den blå prærielilje midt i græsset!

    Ha en dejlig weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det i hvert fald. Sjovt at gå og studere priserne - jeg bildte mig ind, at det var billigere i Danmark... Og efter flere besøg i helt regulære planteskoler måtte jeg erkende at i det store haveland England, der har man priser på mange planter, som er væsentligt højere end i lille DK.
      Ja, prærieliljerne kommer fint til deres ret og "navn" her i haven.
      I lige måde :)

      Slet
  5. Hej Ulla, hvilket herligt sted :o) det må have været svært ikke at skulle fylde bilen. Kom du slet ikke til at tage lidt med hjem ? Det er virkeligt inspirerende med sådan en rejse og jeg følger dig på hver et billede.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, vi fik da nogle planter med hjem, sådan ca. 12 forskellige... Tak for din søde kommentar - der kommer meget mere England...

      Slet
  6. Hej Ulla. Hvor er det en flot have. Jeg er helt vild med de mørkerøde tulipaner, der er ligesom pletter i et maleri. Det er godt nok en utrolig effekt.

    SvarSlet
  7. Godmorgen smukke Gardengirl.

    Dejlige dejlige billeder fra jeres haverrejse som jeg har nydt her i min varme sofa med uldsokkerne hevet helt op til hofterne.
    Tusind mange tak for endnu et hyggeligt og kærkomment havebesøg og jeres positive måde at være på. Og pst pst....til jer der læser med her: Ulla har fået nyt havetøj, og jeg siger jer...hun ligner en gudinde i det outfit.
    Håber I har fået varmen og at I har mildere vinde østpå. Idag skinner solen heldigvis her i bakkerne.

    Bluebellsknus til jer begge

    SvarSlet
    Svar
    1. God middag - jeg nød besøget hos jer umådeligt meget og var ked af det på jeres vegne med vejret efter alt det arbejde I har haft med at stable så fint et arrangement på benene. Her skinner solen i dag, så jeg håber at den også vil gøre jer ære til hele arrangementet i dag.
      Tak for roserne :)

      Slet
  8. Det er da en planteskole der vil noget.... Hvordan så indkøbskurven ud?? ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Indkøbskurven var tom... til gengæld købte vi 1-2 planter i alle de andre haver vi besøgte, så det blev til ca. 14 planter i bilen hjem. Nogle folk har efterfølgende sagt til os at man slet ikke må tage planter med til Danmark - det passer da ikke, vel ???

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.