Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 24. august 2013

Roser....

.... forskønner bare sensommeren så dejligt. Jeg mindes ikke nogen skønnere sensommer end den vi nyder lige nu. Hold fast i øjeblikket og nyd nuet, tank op med solskin og D-vitamin....

Mange af vores roser blomstrer stadig/igen:

Først Frülingsduft, som virkelig er kommet med en fin remontering, tænk den er den allerførste til at blomstre først på sommeren, og nu er den her igen:



Ikke et godt billede, men for helhedens skyld kommer det med.



















Harlow Carr

Queen of Sweden
Rosenresli mod en blå himmel


Zephirine Drouhin - den mest fortryllende farve
Lady Emma Hamilton


The Alnwick rose

Vores "gamle" rosenbed med Egeskov,
Pernille Poulsen og bagerst Ingrid Bergmann,
alt sammen omkranset af lavendel
Lisbeth, Høneballe nævnte en rød rose i dag,
Jeg har bl.a. Ingrid Bergman, men hun dufter ikke


Ny i haven:  The Marsh - en bunddækkerose, som farvemæssigt matcher Complicata, som de er plantet ved siden af. Complicata blomstrer nemlig kun én gang, og The Marsh kan derfor tage over, den er remonterende.

På trods af overskriften får I også lige lidt clematis, de er i fuldt vigør:

Selvom disse to ligner hinanden, så er det to forskellige. Til højre Ernest Markham og til venstre er det Rouge Cardinal. Lyset kan evt. have lidt at sige.



Honora 

Til sidst lidt lyng, åhh.....



I morgen går turen til Mors.

Tante Grøn har åben have, og jeg MÅ bare se hendes sensommerhave.


11 kommentarer:

  1. Ja roserne er skønne, min Lady Emma Hamilton har gjort det godt, men lige nu har den pause.
    Jeg må tilstå, at jeg synes min røde rose er mere elegant med sorte pletter i det røde og med duft :)
    Fine clematis du viser, dem du viser, har jeg ikke.
    God tur til tante Grøn og hils.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også bedre lide din røde rose, men fru Bergman får lov at stå i fred her, indtil videre... Jeg hilser.

      Slet
    2. Det forstår jeg godt, at den gør. Jeg har faktisk også købt fru Bergman, men af uforklarlige årsager forsvandt hun, jeg må ikke have passet godt nok på hende, og jeg har ikke savnet hende :)

      Slet
  2. Hvor de skønne, alle jeres roser. Især er jeg verliebt i jeres rosenhæk og ærgrer mig en smule over at vi satte liguster et sted, hvor vi sagtens kunne have sat roser. Men vi har skiftet lidt ud, hvor den ikke helt var kommet i gang - med stor succes faktisk :)
    Vil du give Tanten et knus fra mig? Jeg ville utroligt gerne være der selv, vildt utroligt gerne faktisk.
    Kh Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok kramme videre... :) Liguster er nu fin nok til at ramme haven ind, men lige netop ud mod vejen havde vi ikke længere lyst til en 1½ meter høj og bred spireahæk. Men man behøver selvfølgelig ikke liguster på alle sider...

      Slet
  3. Jamen, hvor har du ret: Denne sommer er da bare fantastisk, og den bliver ved! Jeg håber at det bliver lettere at komme igennem vinteren oven på en sommer som denne.
    Dejlige billeder du viser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Til den tid vil vi i hvert fald være tanket op af gode sommerminder og alle vores billeder.

      Slet
  4. Hej Ulla
    Hvor har du mange smukke roser i blomst, jeg går og kigger på rosenknopper og venter på sensommerens gensyn med roserne ;o)

    SvarSlet
  5. Skønne roser du viser. Jeg nyder også det gode vejr, og håber det fortsætter lidt endnu. Min Compassion rose bliver også ved at blomstre.
    God fornøjelse hos Tante Grøn, der må jeg også op en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så lige din Compassion, den er bare så smuk. Du må unde dig selv et besøg hos Tante Grøn, det er virkelig køreturen værd.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.