Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 16. maj 2012

Et kig over hækken

....   skulle dette forestille forår og "maj, du søde milde"...!  Hundekoldt, vådt og blæsende - og man kan ingen steder klage...

Derfor ingen billeder fra i dag, men forleden da solen skinnede, tog jeg disse billeder, som illustrerer "Et kig over hækken".  Vi bor jo i et relativt nybygget område, hvor der er fælles arealer med parkeringsplads og grønt. Der er plantet en mængde paradisæbletræer, og de pynter gevaldigt.

... særligt i denne tid:


I forgrunden vores lille magnoliebusk.


Inde ved terrassen har tulipanerne Spring Green afløst Purissima - det kører bare deruda' med tulipaner lige nu:



I drivhuset er der virkelig fyldt op. Ingen oversigtsbilleder, men jeg kan lige nævne at Dahliaerne er 50 cm høje og næsten med knop, tomatplanterne er godt i vej og dernæst står der kassevis af småplanter, som på et tidspunkt kommer til at kræve mere end én arbejdsdag.

Lige et par billeder:

Fru Friis' vidunderblomster - ja, hele 4 styks ud af vist 6 frø, det er da flot. Mon de skal i én kæmpestor krukke - eller måske i den bare jord ?


Små stedmoderplanter, som jeg var heldig at få fra Susanne:


Små Hosta-planter fra en anden Susanne:

De er søde, de små - denne blot én ud af en mægtig stor stak.



I ønskes alle en god Kr.Himmelfartsdag.

... Glæder mig vildt til at se nogle er jer på Samsø til blogtræf hos Lisbeth.

7 kommentarer:

  1. Paradisæblerne ser skønne ud nu, men de er da også skønne i efteråret, når de står med deres små æbler :-)

    Spændende med dine små frøplanter, som ser ud til at have det rigtig fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt er de det - jeg har faktisk også billeder af træerne fra efteråret med de små røde æbler. Skønt at man sådan kan nyde "fælleshaven" lige udenfor ens egen have.

      Slet
  2. Så fint å se at det spirer i våre kjære naboland , her er vi mitt i 17 mai feiring ,,våres nasjonaldag,, så beklager vi er litt ensporet he he...
    Ha en super kveld og mai uke , Klem fra Marit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er også smukt i Norge på denne tid og særligt i dag den 17. maj.

      Slet
  3. Paradisæblerne er skønne, jeg har også en del af dem, så du kan også nyde dem herovre.
    Mine vidunderblomster ser ud som dine, jeg har knebet dem og sat toppen i vand, det blev der et par ekstra ud af, for de satte hurtigt rødder.
    Til gengæld er mine hostaer ikke så store som dine, de er nærmest gået i stå, men de står også udenfor, måske er det derfor.
    Min Spring Green er færdig for i år, men den har også gjort det godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det vil jeg glæde mig til. Hostaerne er godt nok langsomme, det overrasker mig. Det bliver da vist ikke før til næste år at jeg får dem i haven.

      Slet
  4. Nydelige bilder:) Ha en flott dag i morgen:)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.