Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 11. april 2021

Det forsømte forår

 

Sol i går og sne i dag - ja, april gør hvad han vil.

Der florerer en morsom historie om april-vejret  - du kan bl.a. læse den her.

Heldigvis tilpasser jeg bare mine aktiviteter til hvad vejret byder til - så det betyder jo at foråret i haven er meget forsømt her, eftersom der også sidste søndag var dårligt vejr med hagl og kulde. Uanset at planerne begge disse weekender skulle være i haven, så trak lænestolen og strikketøjet uligt mere.

Blot 1 times lugning fik jeg ordnet i går og så gik jeg haverunde med cameraet i stedet for.

Der er sprunget gul/hvide narcisser ud i det hvide bed, anemonetæppet er slået ud i det blå bed og overalt i bedene vælter det frem med forårsløg og stauder.

Tænk, de botaniske tulipaner er sprunget helt ud og stod med deres glade ansigter og smilede til mig i går :)

Roserne i krukker er kommet ud af drivhuset med flot grønt løv og havemøblerne er sat i drivhus og der er indrettet - vi har bare ikke siddet derude endnu pga. kulden i weekenderne - æv.











Her er lidt fra solskinsdagen i går, men bidende koldt var det altså.
















28 kommentarer:

  1. Tycker om dina sjok av lökar - det är så fint med massverkan. Fast just nu ser det ut som du har mer snö än vad som finns här. Men den är kanske på väg för det är snöblandat regn nu.

    Hoppas ni får varmt och skönt snart så ni kan sitta i drivhuset.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Carina - det håber vi også - der er jo klart til at sidde derude i drivhuset nu.
      Vi fik da en pænt lag sne, og det ligger endnu, men vil smelte inden i morgen.
      I lige måde

      Slet
  2. Hvor er det smukke billeder! Sikke en kontrast mellem vejret i går og i dag, men din have er også skøn med sne :-)
    Nu håber vi på mere varme, så vi rigtigt kan komme i gang i haverne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke varmen kommer sidst på ugen - nu har vi i hvert fald lige haft endnu en heftig haglbyge og så skinner solen igen. Mange år siden jeg husker så ustadig en april.

      Slet
  3. Ja fint vejr i går, i læ altså. Jeg gik og puslede i den ene ende af haven og havde det næsten for varmt. Men skulle så over i den anden ende, brrr der blæste det hundekoldt. Og i dag har vi som jer fået et lag sne, der dog tøede da det slog over i en let regn, ca 4 mm i alt har vi vist fået.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  4. Sikke mange flotte billeder fra haven. De botaniske tulipaner er bare så fine. Jeg er vildt glad for dine anemoner. Jeg prøvede at sætte anemoneløg på et tidspunkt men så aldrig et skud. Måske skal jeg prøve igen. Det vil være dejligt med et fint tæppe som du har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal bare være tålmodig, der går nogle år før de breder sig som et tæppe og så er det bedst ikke at rode for meget i jorden hvor de bor.
      Held og lykke med det.

      Slet
  5. Åh, nogle flotte blå tæpper. Det er i det hele taget dejlige forårsbilleder, omend vi godt kunne have undværet sneen. (men det er jo nok bare et udslag af normalt aprilvejr.)
    Kan dine roser tåle at komme ud med blade og det hele i det vejr???
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. De blå tæpper løfter dagligt humøret et par takker :)

      Ja, roserne er nok ikke begejstrede for at være kommet ud af drivhusets beskyttende glas, men de kan altså godt tåle det.
      kh

      Slet
  6. Ja, denne våren skifter fra varme til isende kulde. April er uten tvil en skiftende måned :)
    Flotte bilder alle sammen, og jeg likte spesielt godt det med narcissene som hadde snø på :)
    Ja, det er deilig med drivhus nå.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er også vild med det billede.
      Nu er sneen heldigvis væk, men det udstadige fortsætter - netop overstået en haglbyge og så er der solskin igen. Heldigvis kommer solen altid igen. :)

      Slet
  7. Usch ingen mer snö nu! Var är våren tro??? Nåja mycket är på gång nu och du bjuder på en massa härliga bilder som vanligt!
    Kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan få mange forskellige billeder i disse dage :)
      Ja, våren må godt snart komme med mere varme og mindre vind.
      Er det at kræve for meget ?

      Slet
  8. Jeg kan godt forstå, at du valgte at strikke i dag. Vi fik også snebyger, men det lagde sig ikke. Godt du også kan vise solbilleder. Mine botaniske tulipaner blomstrer slet ikke endnu. Ingen frk Anemone blog uden anemoner. Du har mange blenda, kan jeg se.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis, det er da lige nu at anemonebillederne skal på :)
      Det ustadige fortsætter ufortrødent, som jeg har skrevet på flere andre kommentarer.
      Lad os nu snart få dejligt lunt forårsvejr...
      knus

      Slet
  9. Vejret indbyder bestemt ikke til havearbejde, så godt at have noget andet man kan tage sig til.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, heldigvis keder man sig da aldrig :)

      Slet
  10. Man får næsten ondt af de stakkels planter, som troede, det var blevet forår, men i stedet blev fænger til med sne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er godt at man ikke selv er en rose :)

      Slet
  11. Hej Ulla!
    Det är en liknande utsikt hemma i min trädgård. Det började snöa sent igår kväll. Nu töar det bort, men det skulle vara skönare med sol och värme. Så vackra bilder på allt fint du har i trädgården.
    Ha det gott /Hälsningar Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - ja, nu håber vi snart på bedre vejr.

      Slet
  12. Dat blå anemoneteppet er bare vakkert, og de hvite botaniske tulipanene er blant mine favoritter!
    Vi fikk snøen et døgn etter dere, og det kommer mer utover kvelden...
    Vi ser fram til varmere vær, så vi kan rense opp i bed og fjerne det som dekker plantene:-)
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi trænger snart til varmere vejr for der er meget at gøre i haven.
      Tak for dine søde ord.

      Slet
  13. Det er utroligt med al den sne I har fået, regn havde nok været at foretrække. Men det skal nok gå altsammen, og efterhånden lærer vi vel at tage april med et smil:)
    Flot med alt hvad der blomstrer hos jer!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og den lå faktisk helt til søndag aften.
      Jeg husker også andre år hvor vi har haft det dejligste forårsvejr hele april, men hvor der bagefter har været så tørt, så tørt.
      Det er ikke nemt at gøre os tilfredse.

      Slet
  14. Forårsblomsterne må gå så gruelig meget igennem. Men de er ukuelige og rejser sig, når forårssolen skinner. Mon ikke det er på grund af deres livskraft, at vi holder så meget af dem. De små botaniske tulipaner er ikke til at stå for. Det er ikke altid de store og prangende blomster, man holder mest af.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt sikkert at vi elsker de ukuelige forårsblomster og meget må de gå igennem i disse uger.
      Botaniske tulipaner er ikke til at undvære, men jeg har kun disse her og så nogle mere lyserøde nogle, som ikke er sprunget ud endnu.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.