Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 2. august 2020

På tur i Mols Bjerge med træ i bilen


To på tur i Mols Bjerge søndag eftermiddag...

Men hvorfor kører vi rundt med et træ inde i bilen ?




Nu først lidt billeder fra Mols Bjerge, hvor vi tog vandrestøvlerne på og gik 6 km rundt på en kuperet sti og beundrede det flotte landskab og den smukke udsigt. 

Vi kunne næsten se helt hjem.





Vi har besøgt en meget spændende have i dag og nydt selskab af gode havevenner.

Det har været en skøn dag med masser af haveinspiration.

Et mere detaljeret indlæg kommer inden for de nærmeste dage - jeg skal lige have sorteret i de mange billeder jeg tog.

Men vi er på besøg hos et par, der i den grad har sans for detaljen og også de store linjer og dyrker opstamning af planter i stor stil.

Mere følger :)





12 kommentarer:

  1. Tak for sidst til jer, det ser ud til, at det også efterfølgende var en god tur. Godt I fik plads til træet, Bent var ikke forhandlingsvenlig, så det blev jeres, det skal nok blive godt i jeres have.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Turen i Mols Bjerge var skøn, jeg er ret vild med det område, men kommer der egentlig ikke så tit. Men nu vil vi da tage derud igen snart.
      Vi tog gerne imod træet, når nu ikke I ville og vi skal nok finde en god plads til det.
      knus.

      Slet
  2. Så fint landskap du har tatt bilder av.
    Nå er det bare å vente på flere innlegg forstår jeg, men kanskje treet kommer fra hagebesøket, kanskje fra Lisbeths hage?
    Ha en fin hageuke!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et dejligt landskab hvor man kan vandre i flere dage.
      Besøget var i Lisbeths have, men nok en anden Lisbeth end du tænker på - vi var hos Byhaven i Ebeltoft.
      I lige måde, Turid

      Slet
  3. Det ser ud til at være en god vandretur I havde. Træet nød nok udsigten imens. Det er i hvert fald meget taknemmeligt over at skulle bo i en ordentlig have, hvor det kan få fødderne i rigtig jord (hviskede det til mig på fortovet).
    Tak for besøget og nogle meget hyggelige timer. Vi glæder os til solbærrene skal filtreres fra ;-)
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for sidst, det var virkelig hyggeligt og så spændende at høre om jeres have og tankerne bag. Træet holdt til turen og nu går vi lige og overvejer hvor vi skal plante det, vi har et par steder i spil.

      Slet
  4. Hvor skulle man ellers have den slags haveguld? :-) Glæder mig til at se billederne fra jeres tur til Ebeltoft!

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, det er da også rigtigt. På taget ville det nok ikke have været tilpas.:)

      Slet
  5. Sikke et dejligt område med de mange 'bjerge'. Jeg har læst hos Lisbeth Høneballe om jeres mange spændende oplevelser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mols Bjerge er rigtigt smukt, bjerge er det jo ikke i forhold til andre lande, men højde er der alligevel. Ja, fru Høneballe har lavet et fint indlæg om vores tur til Ebeltoft, jeg kommer med mit snart.

      Slet
  6. Mols bjerge vækker barndomsminder hos mig - vi tog på ferie tre dage om året til min fars familie på Djursland og dengang blev der også trasket i Mols Bjerge :-)
    Jeg ved jo hvor I har været og jeg er spændt på at læse om jeres besøg. Jeg håber at se den have engang:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da nogle dejlige barndomsminder :)
      Du kan roligt sætte Byhaven i Ebeltoft på din tur-seddel :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.