Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 3. juli 2019

Gule og orange roser


Som lovet kommer her lidt billeder af nogle af mine gule og orange roser.

Mange har det lidt ambivalent med gult, men jeg elsker gule roser og har mange, desværre ikke alle er med i denne billedkavalkade.

Lady of Shalott  (mener jeg)
Alchymist
Lady of Shalott
 
Westerland

Malvern Hills

Malvern Hills - da den var først på sæsonen
Crown Princess Margareta
Pat Austin





Et vidunderligt solskinsbillede af Graham Thomas - yndlingsrosen
Bemærk "tæppet" af lave geranier nedenunder - de gror på halvmuren og har været spisekammer for en stor mængde bier.

Lige et par billeder mere af Graham Thomas.


 
Leverkusen

The Pilgrim

Lark Ascending

 Til slut endnu et billede af Lady of Shalott - den ændrer sig hele tiden i farverne.



Jeg tjekker ud af bloggeriet for en sommerstund - vi ses til august - God sommer til jer alle.

17 kommentarer:

  1. Skønne gule roser. God ferie og hils Mr. M. Der er en skovspurv, der har fået unger i foderhuset, som I har givet os :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, vi glæder os til det.
      Dejligt med tilbagemelding om beboere i foderhuset :)
      knus

      Slet
  2. Hej Ulle

    Flotte roser - The Lark Ascending er dog et ualmindelig vellykket og flot Austin kryds:)

    Ha en dejlig ferie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, The Lark Ascending er et virkeligt hit - sund og blomsterrig og så fin i farverne og formen. I år er den større end nogensinde før.
      Tak - i lige måde.

      Slet
    2. Enig med Karsten i begge dele

      Slet
  3. Hej Ulla.
    Flotte roser i jeres have. God sommer og god ferie.
    Kh Lis

    SvarSlet
  4. Hei Ulla.
    Fantastiske roser i deres hage.
    God sommer.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også god sommer til dig, Hanne-Lise

      Slet
  5. Jeg elsker osse de gule farver, solskinsfarven. Det er dejligt at se der er andre der osse er gult fan. Skønne roser, din Pilgrim er lidt mere stærk i farven end min? men jeg syntes nu osse min var stærkere i farven sidste år, det er måske bare noget temperaturbestemt.
    God sommer.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild med gult i haven og har en del rundt omkring.
      Min Pilgrim bleger også lidt med tiden, men den står mod på østsiden af huset hvor den ikke får den stærkeste solpåvirkning, måske er det en forklaring.
      God sommer til dig.

      Slet
  6. Alchymist verkar vara en fantastisk ros och Crown Princess Margaretas blommor liksom Graham Thomas är underbara. Jag tycker om de gula och lite brända nyanserna - tycker de är så vackra med olika lila nyanser på sensommaren.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. De brændte orange roser er helt sublime sammen med lilla stauder - jeg har f.eks. staudesalvie Amethyst og Caradonna sammen med nogle af dem.
      God sommer til dig.

      Slet
  7. HImmel, så mange flotte roser i gul og aprikos. Jeg er en av de som er veldig glad i disse fargene, så dette var en vakkert syn og til stor inspirasjon. Takk!
    God sommer.
    Jannicke

    SvarSlet
  8. Gule og oransje roser er jo utrolig vakre! Leverkusen kar jeg prøvd, men den overlevde ikke her oppe i nord.

    Fortsatt god sommer :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.