Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 19. april 2019

GOD PÅSKE



... så er jeg tilbage efter en skøn tur til Amsterdam.


Og det er blevet påskeferie - hvilken fryd. Jeg trænger i den grad til at slappe af og til at ordne ting i haven og få kigget lidt på oprydning og andre "hyggelige" sager i huset.

Vejret er jo intet mindre end fantastisk, så i dag har jeg både luget i et par bede, lagt små knolde af hvide franske anemoner og også siddet på terrassen og strikket.

.... og vasket gardiner, pudset vinduer, bagt chokoladekage...

Nu lakker dagen mod ende og jeg fik lyst til at vise jer mine tulipaner og lidt andet.







De svovlgule anemoner kan endnu - de står faktisk flottere end nogensinde før.



Til sidst lidt narcisser.
For nogle år siden havde jeg et virkeligt flot hvidt og gult bed, med rigtigt mange forskellige tulipaner og narcisser. Mange af dem er forsvundet, så nu har jeg markeret i bedet med små pinde, hvor jeg kan supplere med løg til efteråret.



















På min tur til Amsterdam i sidste uge var jeg også på besøg i Keukenhof - det var et skønt gensyn, som jeg vil dele med jer i et af mine næste indlæg.

Fortsat god påske :)


24 kommentarer:

  1. Sikke mange skønne tulipaner! En rigtig god ide at markere, hvor der er plads til nye løg - det er svært at huske det præcis til efteråret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og der er flere på vej. Mit mål er faktisk at hver en ledig plet skal være prydet af tulipaner her i foråret -nu må vi se hvad pengene rækker til.

      Slet
  2. Ja, det er alltid et problem å huske hvor det er ledig plass for vårløkene når det skal settes ned nye. Lurt med merkingen, jeg har tatt bilde av bedene, men husker sikkert ikke å sjekke dem til høsten. Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da også en god ide med billeder, men jeg ville nok også glemme at tjekke til høsten.

      Slet
  3. Hej Ulla

    Det ser rigtig godt ud hos dig - det hele eksploderer i denne tidlige sommer!

    Ha en dejlig påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Varmen gør kort proces med nogle af sagerne - de kølige nætter hjælper dog lidt.
      I lige måde.

      Slet
  4. Ihh er det nu man ligger Anemone knolde ? det må jeg gøre tak for den oplysning. Den er altså også god den ide med tulipanpindene. Den kan jo også bruges i andre sammenhænge.

    Du har altså godt nok været flittig og nået en masse.

    Knus og hilsner til jer begge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ved jeg faktisk ikke... men jeg købte nogle poser i lufthavnen i Amsterdam og de skulle altså i jorden NU.
      Knus retur :)

      Slet
  5. Hej Ulla!
    Så mycket fint hos dig, jag får vänta ett tag till tills påskliljor och tulpaner börjar slå ut. Ser fram emot till inlägget från Keukenhof, dit åker jag gärna igen.
    Ha en skön Påskhelg!
    /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så skøn en tid nu - mon ikke I også har fået varmen til jer? Så kommer dine tulipaner også snart i blomst.

      Slet
  6. Jamen Ulla, så meget du har nået på en dag! Og smukke billeder fra din have. God påske til jer fra Lis 🐣

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ret effektivt - men der er skam rigtigt meget mere at lave... Håber du nyder din påske, Lis

      Slet
  7. Lis tog faktisk ordene ud af munden på mig😊

    SvarSlet
  8. Ja nu begynder tulipanerne for alvor. Skønne. Jeg marker osse "huller" hvor der kan mases et par ekstra løg ned til efteråret. Det er bare ikke altid jeg kan finde markeringerne igen, hihi.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. .... eller man glemmer hvorfor man havde sat en pind det pågældende sted :)

      Slet
  9. Härliga vårbilder :)
    Kram från Titti

    SvarSlet
  10. Herlige vårbilder! Det er bare å nyte nå;-) I denne varmen skjer alt så raskt.
    Fortsatt god påske/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi nyder dagene og blander det med familiebesøg, have og oprydning. Tak i lige måde.

      Slet
  11. Sikke en skøn ide med de pinde. Den vil jeg virkelig benytte mig af.
    Kan nemlig aldrig huske hvor det kunne være flot med forårsløg.
    Jeg har forspiret franske anemoner. De er 10 cm nu. Mon godt jeg kan sætte dem ud i jorden nu.......

    God aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en god ide at forspire de franske anemoner, det tænkte jeg slet ikke på. Nu må vi se om mine kommer i blomst i år, ellers har jeg jo noget at glæde mig til til næste år.

      Slet
  12. Hei. Så mye fint som blomstrer hos deg. veldig smart med å sette opp pinner. Jeg skriver opp hva og hvor jeg skal fylle opp til høsten.
    rett før tulipanene kommer her hos meg også. Veldig tidlig vår i år.
    Ha en fin hageuke!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
  13. Det er en god ide at notere hvad man skal huske at købe eller flytte rundt på - tit glemmer man det jo undervejs.
    Også god haveuge til dig, Turid :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.