Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 11. november 2018

Pæne ting i haven lige nu


November-november-november


Jeg synes nu ikke den er så slem i år... meget mild, men ikke megen solskin. Alligevel er der mange smukke ting at glæde sig over i haven.

Her er nogle af de ting, som jeg synes er pæne lige nu.

Alle billederne er taget i dag.


Den store hortensia med de flotte efterårsfarver i blomsterne

Gult løv ved dammen

Den store græs ved dammen

Clematis "Propertius" vil også vise efterårsløv - det synes jeg nu ikke at den plejer

Søjle blodbregnebøgen er flot i år
Vores lille bitte Gingo Biloba træ i gult


Denne her er da meget pæn - Odyssey
Rosen "Penny Lane"
Buksbom med lysegrøn tilvækst og gult løv bagved




Endnu en hortensia - her i det "nye" blå bed foran det nye træ


Vi har gravet i køkkenhaven igen i dag - 3 timer blev det til.
Det lysner med dette arbejde, det er på høje tid eftersom vi ikke kan nå noget efter arbejde, men udelukkende må gøre det i weekenderne, som i forvejen ofte er besat af andre ting.

Er I alle kommet i mål med jeres vinterklargøring?




17 kommentarer:

  1. I er meget flittige i denne weekend. Godt klaret. Jeg har ellers læst flere steder, at man fraråder at grave haven om efteråret, men det er så noget I har besluttet jer til at gøre.
    Især hortensiaerne er flotte både i løv og i blomster for tiden. Jeg tror ikke, at min Propertius har høstfarver, det må jeg have set efter i morgen.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke set det med at man ikke skulle grave i efteråret. I min optik virker det mest logisk at få fjerne ukrudt og andet så det ikke får førsteret i det tidlige forår.
      Ja, hvad skulle vi da gøre uden hortensia - en perle i haven.

      Slet
  2. Så smukt at se din vinterhave! Her har vi stadig en del roser, trekantblomst, tallerkensmækkere og morgenfruer - en hjulkrone har store blomsterknopper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er i hvert fald også pæne ting :)

      Slet
  3. Hej Ulla

    Alletiders at få gravet - jorden i år er også bare super. let og smuldrende på den gode måde!
    Gode efterårsfarver his dig!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er faktisk OK at få gravet 😊

      Slet
  4. Fortfarande många fina färger i din trädgård. Här är det mesta brunt och jag har mer att göra i trädgården. Flera hundra krukor med små perenner att gräva ner inför vintern och ett par land att gödsla.
    Allt gott
    /Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har da også mange opgaver at gøre endnu... god arbejdslyst i din brune tradgård. Tak for din kommentar

      Slet
  5. Hej Ulla!
    Ser riktigt fint ut fortfarande i din trädgård, och rosen Odyssey är mycket vacker.
    Hos mig är det grått och blött, och trädgården får sköta sig själv.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan nu heller ikke vare længe før jeg trækker i vinterhi, så må jeg tidligt i gang til foråret. Ha det gott.

      Slet
  6. Nej november er ikke så slem, godt nok lidt våd, men der er da trods alt ikke frost og ikke særlig megen blæst.
    Der er mange flotte farver i haven hos jer.
    Det er ikke meget man kan nå efter arbejde så der er virkelig brug for weekenderne nu. Og nej jeg er ikke helt færdig endnu, i dag er jeg begyndt på at sætte løg og så mangler vi stadig at grave georginerne op, men det når vi nu nok :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har fået georginerne op, det er faktisk “kun” det sidste gravearbejde og så noget lugning her i haven som mangler. Tja, weekenderne er ofte besat af andre mere sociale ting på denne årstid 😊

      Slet
  7. I er så seje at grave have i 3 timer. Der ser forrygende godt ud i jeres have med alle de gyldne farver.
    Der er så mange smukke ting i haven endnu.
    Jeg er totalt bagud :o))(Med havearbejdet Altså) men mon ikke jeg nok når det. En af de ting der skal gøres snarest er løgsætningen og så er jeg begyndt at luge i dag :o) Ukrudtet er i god vækst, så det er med at få det væk inden det når at sætte frø.
    Knuser til jer begge

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, vi fik virkelig gjort et godt indhug på det, nu må jeg nogle timer derned på min fridag på fredag og grave det sidste. Ukrudtet har også stadig kronede dage her i haven, jeg ved ski’ ikke om vi når det... god arbejdslyst med løglægningen, jeg fik de sidste Allium løg i jorden i søndags 😊 knus

      Slet
  8. Hei.
    Det blomstrer fortsatt flott i hagen deres. Skulle ønske vi hadde deres klima.
    Her har det regnet mye. Får håpe vi får se sola mer etterhvert.
    God uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  9. Vilken köksträdgård! Det ser ut som att det bara är att hämta till dagens middag. Jag förstår att det är lite att gräva i. Snö har ni haft det var nog när vi här i Stockholm också fick snö och frost varje natt i ca 1 v. Nu har vi höstväder som ger utrymme för en del plantering av nästa års vår blomning.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.