Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 18. november 2018

Bleg novembersol og lidt roser


Det var en kold morgen, men heldigvis kom solen frem, og da jeg endelig havde tid til at gå i haven, var det ikke så iskoldt længere.

Jeg var så forundret over at se rosen "Gertrud Jekyll" med mange blomster mod den blå himmel. Den plejer altså ikke at blomstre på denne tid af året.



Ved siden af gør Mme Alfred Carriere hende kunststykket efter - det er mere forståeligt.



Jeg fik luget det allersidste i haven - der var rigeligt at tage af og det gik stærkt, for jeg ved og har bestemt at dette var min sidste arbejdsdag i haven. De to kommende weekender bliver der ikke tid og til hverdag er det mørkt.

Heldigvis nåede jeg en del på de to timer jeg havde til rådighed inden det blev mørkt.

Her er lidt flere billeder, men der er ikke meget spændende at fotografere i haven længere.



Disse små violer står med frisk løv og kunne vist godt springe vinteren over :)

Nogle knopper i roserne er der stadig, men der bliver færre og færre.

The Lark Ascending
Benjamin Britten

























Munstead Wood

Strawberry Hill

Den utydelige plante i forgrunden er Indianermynte



.... jo, det går mod vinterhi og indendørs sysler, som jeg faktisk allerede har dyrket intenst de sidste mange uger.

Snart vil jeg trække mig endnu dybere ned i lænestolen og hellige mig nogle bøger og endnu mere håndarbejde.

Sporadiske blogindlæg vil der nok komme, især hvis vi får noget vintervejr og så håber jeg at få lyst til at opdatere mine forskellige blogfaner her hen over vinteren, for jeg har faktisk mange flere ting at vise frem.

Lad os se hvad energien vil række til.

God ny uge til jer :)

11 kommentarer:

  1. Så fik jeg svar på mit spørgsmål, jeg tænkte nok, at du også stadig har roser i blomst.
    Min Gertrud blomstrer også, men kun med få blomster.
    Der er ikke så meget at vise nu, men måske ser vi dig lidt en gang i mellem. Mon du har set, hvor fin sumpcypressen er nu, det er de sidste krampetrækninger af mine efterårstræer, så er det også slut hos mig.
    Knus og hyg dig i lænestolen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lidt roser. Tror dog ikke at dem med knopper kommer videre, måske tager jeg dem ind i vasen i stedet for.
      Har ikke fået set på dine seneste indlæg endnu :)
      Tak - jeg hygger videre...
      Knus

      Slet
  2. Det er sådan en god fornemmelse at få gjort haven vinterklar og trække sig ind i varmen. Hyg dig :-)
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop :)
      Også hygge til dig - jeg læste netop at du er lidt i samme tråd som mig.

      Slet
  3. Hei.
    Ikke noe spennende å vise frem skriver du. Jeg synes det er mye flott i deres hage selv på denne tiden. Her er det iskaldt så fruen har slått seg ned ved peisen.
    Fin uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt forstå at du trækker ind til peisen. Her er det også blevet meget koldt og blæsende, men ingen frost endnu.
      Vi ses på bloggen :)

      Slet
  4. Det var da nogle smukke billeder du viser. Åhh bare det var mig der var færdig, men jeg mangler stadig en del. Jeg håber at nå lidt i den kommende weekend, der er stadig løg der skal sættes og bede der skal luges samt stier der skal graves:o)
    Knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne vist også godt finde på mere lugearbejde og oprydning, men løglægning er jeg færdig med og køkkenhaven er gravet færdig, så jeg har bestemt, at nu er det slut, medmindre jeg skulle få lyst til lidt udearbejde på søndag i tilfælde af godt vejr.
      God arbejdslyst til dig :)
      knus

      Slet
  5. Jeg mangler bare alt i haven. Her er tiden alt for knap.
    Gid jeg var nået lige så langt som dig......
    Nu skal der til at pyntes udenfor og så er det surt med en halvfærdig have.
    Håber jeg når det :))))

    Sov godt
    Charlotte

    SvarSlet
  6. Hej!
    Din trädgård ser riktigt fin ut fortfarande, här har det varit grått och tråkigt ett tag. Rosorna är så fina, solen visade sig här också i helgen.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  7. Vackert och så mycket som blommar fortfarande!
    Allt gott
    /Anette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.