Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 21. november 2017

Strik.... En blå kjole


Så er der lidt nyt fra strikkefronten igen.

I august købte jeg impulsivt garn til en strikket kjole.....   Læs mere her:


19 kommentarer:

  1. Flot - den klæder dig uden tvivl.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. ... det bilder jeg mig i hvert fald ind :) Tak

      Slet
  2. Veldig fin kjole, enkel og pen både farger og fasong:
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
  3. Fed kjole, jeg forstår godt at du blev forelsket i den - farverne er så skønne!

    SvarSlet
  4. Det må være fantastisk at kunne strikke lige som du kan. Her kan jeg lige klare et par sokker. Jeg har lettere ved at hækle,men måske har jeg ikke prøvet ihærdigt nok med strikkepindene. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila, der er rigtig mange der hækler - det er faktisk rigtigt in, så klø du bare på her i de mørke vintermåneder til vi kan komme i haverne igen.

      Slet
  5. Hej Ulla.
    Super flot farve.
    Den slags har jeg ikke haft tålmodigheden til at lære.
    Knus
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Farven er skøn og jeg bilder mig ind at kjolen klæder mig :)
      Jeg lærte jo at strikke da jeg var en lille pige...

      Slet
  6. Hvor er den fin! Jeg ville ønske jeg havde figur til en strikket kjole :)

    SvarSlet
  7. Hvor er du dygtig. Fin og jævn strikning og omhyggelig montering. Og så er farven jo vidunderlig. Faktisk er jeg også selv lige blevet færdig med en kjole i næsten samme farve og samme stil - men ingen mønstre, kun et skønt råsilkegarn, der tager sig ud som uldtweed, og som jeg købte i Skotland for mange år siden. Desværre er firmaet for længst gået neden om og hjem, men garnet, jeg købte, er stadig helt intakt (ingen mølhuller eller bristede tråde), og jeg har efterhånden strikket en del kjoler både i grønt, rustbrunt, karrygult og nu altså indigoblåt garn.
    Til lykke med din kjole
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de rosende ord :) Kjoler i råsilkegarn lyder som et stort eksperiment, er dog ikke i tvivl om at resultatet er meget flot.

      Slet
  8. Hej Ulla
    Den er da bare så fin. Der ligger mange timers arbejde i en kjole så det er med at være sikker på at det er den rigtige model i det helt rigtige garn. Coast er et dejligt garn til de uldsarte og så er det ikke så dyrt og har lang løbelængde.
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Coast var fint at strikke i, jeg er dog meget uldsart, men kan godt bære denne kjole, selvom den indimellem er "varm" - men det er nok ikke uldens skyld... :)

      Slet
  9. Hej Ulla.
    Tillykke med din kjole. Den er virkelig fin og meget flot strikket. Og farven er helt i top.
    Kh Lis

    SvarSlet
  10. Så flott kjole du har stikket! Det er mye arbeide som ligger bak den.
    Ha en fin dag.

    SvarSlet
  11. Thanks for providing good information,Thanks for your sharing.

    แคมฟรอก

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.