Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 29. oktober 2017

Sidste søndag i oktober - og nok også sidste indlæg i oktober

Rhapsody in Blue

Vi har ikke mærket noget som helst til stormen i nat, hvor er jeg glad for det - der er sikkert mange af jer, der har mærket den mere og måske haft skader eller vand utilsigtede steder.

Det har blæst her, ja - men solen har skinnet hele dagen og det har været SÅ dejligt at være i haven.

Jeg skulle have gravet en mængde lyserøde høstanemoner op, de havde nærmest invaderet den ene ende af det hvide bed og stod tæt omsluttende den hvide syren Beauty of Moscow, så jeg helt blev bekymret for om den havde det for trangt.

Så OP med høstanemonerne og med dem også en mængde forårsløg, de skal så lægges igen :)

Vi fik også et par timer til at gå med lugning/gravning i køkkenhaven, hvor de sidste majs og rosenkål blev høstet. Der var sørme også lidt hindbær at nippe til.

Dagens billeder kommer her - ingen tvivl om at solen har skinnet i dag.




Her kan I se hvor langt vi er nået med belægningen i den nye del af haven.
Til foråret skal der stampes og så skal der fyldes slotsgrus på og en lille sten rundt i kanten.

Nogle af mine clematis kan endnu - jeg opdagede at Fond Memories stadig har en del blomster.



Tændstikurt  - hvor har jeg været glad for den i år. Den er selvskreven til næste år.

Benjamin Britten "på en bund af grønt" 


Efterårsfarver i vores nyeste træ "Red Obelisk", som er en søjle blodbregnebøg  (til venstre) og blåbærbuskene gløder (til højre).
Træet er fra 2015 og rager nu ca. 150 cm op.



Astrid Lindgren - sidste blomst

The Marsh - en bunddækkerose, som er kommet op i en krukke.

Tomme reoler - jo, vi er i oprydnings "mode".

Sidste blomster i Ilse Krohn Superior og Graham Thomas, som dog har en del blomster tilbage.


Elsker - elsker hortensia og deres efterårs look.
Overvejer om jeg kan finde ud af at binde en krans med dem ...  vi får se.



Clematis Polish Spirit


The Generous Gardener har også en del blomster tilbage.

Søjle kirsebærtræet

En lille bunddække plante oppe på halvmuren nød også solen i dag.

Nu hvor vi er gået tilbage til vintertid er det endegyldigt slut med at komme i haven efter arbejde.
Der er kun mulighed i de sparsomme weekender, hvor vi ikke har andet planlagt.
Vi har selvsagt travlt med at få de sidste ting ordnet de kommende weekender, så vi kan lukke ned for både haven og køkkenhaven og krybe i vinterhi.

God ny uge til jer, derude :)

Denne krukke med julerosen i knop kom frem til hoveddøren i dag - jeg var så overrasket over at se hvor langt den er.


10 kommentarer:

  1. Ja men I kan også være med med både farver og roser, flot I er nået så langt med det nye tiltag. Ja det er ikke nemt at nå noget i haven, når vi stiller urene tilbage, så bliver det tidligt mørkt. Heldigt I har kunnet nyde det i haven i dag. Jeg gav fortabt, selvom solen skinnede var det meget koldt hos os.
    Knus

    SvarSlet
  2. Hei. Det blomstrer mye hos deg nå i slutten av oktober. Her er det ikke mye igjen, Og storm har vi hatt. Rhapsody in blue er nydelig. Min kom ikke med gjenblomstring. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  3. Det ser jo ut som du fortsatt har sommer! Det er jo så vakkert ut med alt som blomstrer hos deg. Heldige deg!

    SvarSlet
  4. Det har været rigtig fint i dag - og sikke mange dejlige ting I fortsat kan nyde i haven. Ja, det er det slut med eftermiddage i haven - ikke at jeg har haft mange her i efteråret, men hver dag er jeg superoptimist om morgenen og tænker, 'I dag kan jeg lige nå det', men som regel lykkes det ikke... Jeg må også sætte min lid til weekenderne!

    SvarSlet
  5. Hold op hvor har i haft fint vejr i dag, her har det stormet, regnet og haglet.Vinden har været frysende kold og for første gang dette efterår har jeg haft halstørklæde på. I har nået meget må man sige hold da op. Nu må vi håbe de kommende weekender byder på havevejr så i kan komme ud og få ordnet det sidste.
    Knus

    SvarSlet
  6. Det ser fortsatt nydelig ut i hagen din med blomster og sol. Hortensian din er jo bare flott. Du har det nok noen hakke varmere enn vi har det her oppe i SørNorge.
    Ha en fin strt på ny uke.
    Turid

    SvarSlet
  7. Så fint med de sista höstblommorna i din trädgård. Man kan knappt tro att det snart är november.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlet
  8. Helt fantastiskt med allt som blommar, Rhapsody in Blue, så fin, den var inte lika villig att blomma hos mig i år. Soliga fina bilder.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
  9. Heldig at stormen ikke lavede skader hos jer. Hvor er det alså mange blomster du stadig har til at fryde øjet med,det er vel nok skønt.Har du julerosen til at stå i potte hele året rundt?. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila, ja denne julerose har stået i potten i et helt år nu. Det kan den åbenbart godt klare :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.