Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 19. januar 2017

Besøg af hejren


Forleden dag var vi på vej ud af døren da vi fik øje på en hejre, som netop var landet på naboens tag.

Det er altså en pænt stor fugl !

Vi havde jo ikke lige cameraet på os, men mobiltelefonen gik an - man kan da se hvad det forestiller...

Hejren stod et par minutter på taget og fløj så da vi bevægede os udenfor.

Jeg er sikker på at den ikke kiggede ned til vores dam, for der står "plastik-fætteren" jo og indgyder respekt -  men vores bagbo har en stor dam hvor der ofte har været gode fisk i - koi karper og den slags...







20 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Smart med plastik hejren, det er så dumt at miste fisk!
    Hejren er nærmest rykket ind i byen her, og er i alle parkerne.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu bor vi jo lidt på landet, men ser altså ikke hejren så ofte i haven, heldigvis!

      Slet
  2. Hej Ulla. Jeg synes også det er smart med fiskehejren i plast. Ja, det er en stor fugl sådan én. Det er gode billeder, synes jeg. Man kan rigtig se hvor stort dens vingefang er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) ja, det fangede jeg vist meget godt.

      Slet
  3. Jeg ser jævnlig hejrer, men ikke her i vores have, for vi har ingen fisk. Mobilkameraet klarede nu meget godt at tage billeder. Ja det er en pæn stor fugl.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt var det i hvert fald lige at se den, når bare den ikke skal ned i vores dam...

      Slet
  4. Ja det er en stor fugl. Den er så majestætisk og smuk. Jeg har egentligt aldrig set den sidde på et tag, men altid i engen og ved vandløb.
    Skønt den kiggede forbi... selv om den er sulten :-)
    Knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så den også sidste sommer (eller en lignende). Da sad den på bagboens pavillontag - helt vildt så stor den er når den er tæt på.

      Slet
  5. Det er nok godt at I har jeres egen vagt-hejre..... og ja, det er en stor fugl

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Ja, den har holdt stand i over 10 år nu, vi har aldrig haft hejren ned i vores dam. Såvidt vides...

      Slet
  6. Her har vi en fiskehejre, som holder til ved bækken, og hver gang jeg på den ene eller anden måde for den jaget op, forundres jeg over det store vingefang. Det er en smuk fugl! Vi har ingen fisk i haven, så den er velkommen her i nabolaget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt - det må da være sjovt at have én der ligefrem holder til i nærheden.

      Slet
  7. Skønne skud af den på taget. Vi har dem også her. Glemmer aldrig første gang jeg opdagede dem nede i engen, fordi de larmede da jeg kom, det lyder ikke så godt;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid en oplevelse at se så store fugle, man forventer dem jo ikke i haven.

      Slet
  8. Kære Ulla Vi havde også en på besøg for ikke så lang tid siden. Var bange for mine små guldfisk, men de er der endnu. Vil du tænke dig den frække fugl have sat sit på Orangeri taget. Rigtig dejlig weekend . Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke et held at hejren ikke fik smag for dine små fiske darlings - det må have set skræmmende ud med den hejre på taget af orangeriet. Frækkert !

      Slet
  9. Det er godt nok en stor fugl.
    Nu tror jeg ikke en hejre kommer forbi her, men man skal jo aldrig sige aldrig. Min bette vandpøl i haven er der ingen fisk i...så... :)
    Naboen har til gengæld en pæn stor dam med fisk...så det kan da være der kommer en hejre på et tidspunkt.
    Mobilkameraer kan godt tage okay billeder...jeg bruger ikke andet end mobilen. Mobilens kamera er bedre end mit gamle digicam.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, pænt stor er den, tror at der bliver flere og flere.
      Mobilcameraet er faktisk OK - mon ikke flere og flere bruger det til at tage billeder med til bloggen...

      Slet
  10. Hej Ulla.
    Sikke en stor og imponerende fugl.
    Den må høre med til en af de største naturoplevelser, oplevet inde fra egen matrikel, tænker jeg. Nu tog den jo selvfølgelig heller ikke nogen af jeres fisk, og så er det jo selvfølgelig også noget nemmere, at betragte det som en dejlig oplevelse.
    Knus
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var helt sikkert en oplevelse af se hejren her, er glad for at jeg lige havde mobilen i hånden, ellers havde jeg ikke fået billeder af den.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.