Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 31. januar 2016

Påskeklokkerne rører på sig


Var lige en kort haverunde og fik øje på knopper i påskeklokkerne i påskeklokkebedet. Det er virkelig nogle skønne planter og siden vi for nogle år siden var på storindkøb hos Gartneriet Spiren har vi været utroligt glade for påskeklokker.




Det bliver spændende at se om de alle kommer med store flotte blomster igen i år.

Vi har fået masser af babyplanter, som jeg har planer om at potte op så vi kan øge bestanden andre steder i haven - og hvem ved - måske forære lidt væk :)

8 kommentarer:

  1. De er så skønne de små klokker....og ja jeg kan let forestille mig at det kan ende med den helt store stormende forelskelse hvis man sætter sine ben hos Spiren - såååååå jeg nøjes indtil videre med postordre....er bange for at bilen ville bliver overlæsset på vejen hjem igen :0) Knus

    SvarSlet
  2. Ja det er dejligt med påskeklokkerne, jeg ville nødigt undvære dem på denne tid at året. Mine de første er sprunget ud. Hvordan er det gået med babyerne fra mig?
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Dine er nu også flotte og langt fremme:) Og babyerne fra dig blev pottet op og står stadig i potterne, mon ikke vi får dem i jorden til foråret.

      Slet
  3. Hej Ulla.Smukke påskeklokker du viser.Jeg viser også en lille en........men for da helt lyst til at besøge Spiren.
    Har lige sat mig efter jeg har malet i næsten 6 timer.Men godt at nå et stykke vej.
    God søndag Knus Jette

    SvarSlet
  4. Hvor er det fine påskeklokker. Er de gode til at frøformere sig?
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina, ja de er gode til at smide frø og komme med små nye planter.

      Slet
  5. Nu må jeg altså over i kolonien og se til mine, mon ikke der er gang i dem :o)
    Og så skal der vist planlægges et lille besøg på spiren snart.
    Rigtig god dag
    Kh Linda

    SvarSlet
  6. Hej Ulla. Der er godt gang i jeres påskeklokker. Det bliver spændende, når blomsterne springer helt ud. Der er også gang i mine!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.