Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 5. oktober 2014

Graham Thomas


Min dejlige gule rose Graham Thomas er bare den bedste af de gule roser i min have.





Kæmpestor og blomsterrig er den, med en placering lige uden for min køkkenkarnap, så ser jeg den hele tiden og samtidig er det lige ved indgangen til huset også, så man kan ikke undgå at følge med i blomsternes skønne udvikling fra knop til fuld blomst.

I år har rosen nået en højde på ca. 3 meter og vi har bundet den op ad flere omgange.


Næste år vil jeg overveje at købe et regulært stativ til den, for Graham Thomas vil fremad her i verden, og heldigvis bor "han" også hos mig :)

Alle billederne er fra i dag, undtaget nr. 4, som er fra tidligere på ugen.

Ja, Graham Thomas er en rigtig foto-star her hos mig :)

Se, det var bare lidt glad søndagsstemning herfra.



Håber du nyder din søndag i det skønne vejr.


 






18 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot. Hvis jeg havde plads...og kunne finde ud af at få roser til at trives (eneste undtagelse er min Helenae Lykkefund)....så skulle jeg have en sådan...den er skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare med at øve sig, Esther - de vil have sol, vand og gødning - de kære roser :) Helenae Lykkefund har jeg dog ikke plads til i min have, men den er også meget smuk.

      Slet
  2. Ja, den er så smuk :-) - Jeg har også én, og den bliver også så flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare dejligt med sådan en gul rose :)

      Slet
  3. Hej Ulla.Utrolig smukke billeder af Graham Thomas..................dejlig farve.
    Og dejligt at du kan nyde den fra dit køkkenvindue.
    Vi har rigtig nydt søndagen med en tur til Gisselfeld slot og Isabella i det smukke vejr vi har haft i dag.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Flot, dit nye bed og dejligt at kigge indenfor hos Isabellas.

      Slet
  4. Eb skøn rose. Jeg er også meget glad for min, som også blomstrer flot lige nu.

    SvarSlet
  5. Ja det er en smuk rose, min er færdig for i år, tror jeg nok, jeg må lige kigge nærmere på ham. Det største problem med de engelske roser er, at de skal bindes op, det er ikke nemt, når man ikke har stativer til dem.
    Smukke billeder du har taget, kan der lige blive plads til en Crocus Rose ved ham?
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu ikke alle mine engelske roser, der skal bindes op, men en del af dem aspirerer til et stativ. Nu har Malcolm jo haft forsyningerne i orden med træpæle mm, men jeg tænker at Graham Thomas skal have et rigtigt rosenstativ til næste år for at kunne præsenteres helt optimalt på denne fremtrædende plads.
      Næh... Crocus rose skal hen i det gule bed, jeg tror jeg kan klemme den ind ved siden af din sommerfuglebusk.

      Slet
  6. Graham Thomas kalder altid på opmærksomhed når han blu er vist frem. En meget smuk rose.
    Det med opbinding har jeg tænkt omkring bla Stanwell Perpetunal, tror hun skal gave sig et stativ til næste år. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er noget himmelstræbende, de skønne roser. Men mon ikke de vil kvittere med en god figur og maaaange blomster, hvis vi efterkommer stativ-behovet?

      Slet
  7. Hej Ulla. Det er en meget flot rose - jeg kan huske du også fotograferede den i England, men din er i hvert fald mindst lige så flot. Den har en dejlig gul farve, som minder lidt om solskin. Det har vi haft i dag, selvom det er noget blæsende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtigt - vi så den flere steder og selvfølgelig rigtigt mange af dem på Mottisfont Abbey - for rosen er jo opkaldt efter en af de kendte gartnere ved Mottisfont Abbey.
      Ja, det har været dejligt solskin i dag :)

      Slet
  8. Den er da helt fantastisk, og sikke mange blomster den har endnu, selvom vi er godt i gang med oktober måned :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps - det nyder vi meget. Sådan plejer det faktisk at være med denne rose :)

      Slet
  9. Hvor er det dog en smuk rose, du har! Jeg har en pink rose, der snor sig op ad en stolpe.

    SvarSlet
  10. Wauw, dejlig rose. Skønt I kan nyde den både indefra og udefra. Så sætter man ligesom mere pris på den.
    Ha en dejlig dag
    Lotte

    SvarSlet
  11. Den er absolut også et hit hos mig, dejlig nem og blomsterrig, gror fantastisk, hvad mere kan man forlange.....måske duften, men det bliver opvejet af alt det andet, kh Margit

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.