Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 28. juli 2014

SOLhat & SOLsikke

Uden ord...



De grønne rævehaler fik jeg som frø af Gitte med bloggen Fra Frø til Blomst



UPDATE, tirsdag morgen:

Det sarte morgenlys fik mig lige til at tage nogle flere billeder af solsikkegruppen, som står lige op ad den lyslilla sommerfuglebusk og med lyslilla violfrøstjerner bagom.









11 kommentarer:

  1. Ja solhattene er lækre, jeg måtte købe mig en ny hvid, den jeg havde gik til i vinter af en eller anden mærkelig grund.
    Den grønne rævehale har jeg også, jeg har også selv sået dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Flotte solsikker du har sat ind her til morgen.
      Knus og god dag

      Slet
    2. Tak :) De lyser vældigt op og har den helt perfekte gule farve til bedet. De står ved siden af din sommerfuglebusk, som godt nok er blevet stor. Tak i lige måde.

      Slet
  2. Hej Ulla.
    Det ser dejligt ud.
    Man bliver så glad af alle de sommerfugle. Her er er der så mange som aldrig før, og nogle af dem kender jeg slet ikke i forvejen. Men når jeg løber efter kameraet, er de selvfølgelig væk, når jeg kommer ud igen! Men du har da lige overbevist mig om, at jeg bør tage billeder af de mere almindelige også. De ser da så dejlige ud.
    Knus Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes mest vi har de helt almindelige sommerfugle, og de sværmer virkelig omkring solhattene og sommerfuglebusken. Det er ikke for sjov at den hedder sådan.

      Slet
  3. Skønt så frodigt dine planter står, til trods for manglen på regn. Er det Italian white de solsikker ? Jeg elsker solsikker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tak - vi har faktisk ikke vandet disse planter, så de tåler tørken godt. Jeg er næsten 100% sikker på at Italian White var navnet på solsikkefrøene, jeg skal i hvert fald også have disse næste år :)

      Slet
  4. Hej Ulla, det ser bare super ud. Sikke mange flotte solhatte og solsikker. Mine grønne rævehaler er ikke ret store i år jeg tror, de lider af vandmangel! Jeg havde håbet på regn i weekenden, men vi fik kun sølle 02 mm ! Dine planter ser meget sunde og frodige ud, det er en fryd for øjet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har heller ikke fået en dråbe foroven, men jeg er flittig med at vande mine roser og clematis. Solhattene ser ud til at tåle sommeren fint. Men selvfølgelig vander jeg også krukkerne med rævehalerne og sommerblomsterne.

      Slet
  5. Åh så smukke billeder! Jeg ville ønske, jeg havde en have som din, men jeg er for doven, og rådyrene ville også æde alle de fine blomster.
    Til det du skrev hos mig: man behøver ikke tage billeder med sin mobiltelefon til Instagram - jeg bruger mit kamera og lægger billederne over på mobilen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Madame - jeg er meget glad for vores have, men lige nu er der meget at gøre med at klippe ned og vande - men bare man hygger sig med det så går det jo :) Tak for svaret med Instagram.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.