Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 22. juli 2014

Sommerstemning

Sol og sommer, varme og blå himmel - det er bare nogle fantastiske sommerdage vi har lige nu.

Vist så skal der vandes og indimellem også søges skygge, men tænk at kunne smutte i et par klip-klapper og en let sommerkjole og så bare nyde dagen i haven. Det er det ypperste der præsteres i dansk sommervejr lige nu og jeg elsker det simpelthen.

Her er lidt stemningsbilleder fra sidst på eftermiddagen, først den nye clematis på terrassen, Jackmanii.






Vi blev sidste år så inspireret af flere andre til at have liljer iblandt vores rhododendroner på terrassen og købte i september bl.a. denne pink lilje, som hedder "Fenice".

Ideen skal udbygges på kommende plantemarkeder i år, for nok er rhododendron smukke i foråret, men det er faktisk dejligt at have noget blomstrende imellem dem resten af sommeren.
En af de nye clematis fra i foråret, som klatrer på rosenbuen:  Etoile Violette






I en af de andre rhododendron på terrassen vokser denne smukke clematis:
Comtesse de Bouchaud. 





Den nyder den sene eftermiddagssol og vi nyder den.


I morgen kalder første arbejdsdag efter ferien, men med dette vejr vil jeg nyde cykelturen både ud og hjem og så kan der jo snildt blive til et par timer i haven bagefter - måske bare med en god bog.

Fortsat god ferie til de heldige :)



8 kommentarer:

  1. Dine have er utrolig smuk og blomsterrig! Jeg er vild med din clematis Jackmanii - sådan en havde vi i min barndoms have.
    Ja, sikke en sommer - hvor er vi dog heldige!

    SvarSlet
  2. God ide med liljer i rhododendronbedet :-)
    Jeg har foreslået min søster at gøre det samme, for at forlænge blomstringssæsonen i surbundsbedet. Orientalske liljer vil gerne bo i spagnum/sur jord, men det ved du sikkert alt om.

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Ja der er rigtigt skruet op for sommerstemningen i disse smukke billeder. Comtesse de Bouchaud er da bare for lækker, den må vist på ønskelisten ;)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Smukke klematis du viser.Har også fået en Jackmani i år.Og har også lige vist min nye klematis der vokser op af mit gamle æbletræ.
    Solhatte og liljer er også det der er i min have lige nu.
    Men er da varm på din smukke klematis Comtesse de Bouchaud...........sikke en farve.
    Ja !! så er ferien forbi for denne gang..............men er sikker på at i har nydt jeres særligt i år.
    Knus Jette

    SvarSlet
  5. Skønne billeder fra din have. Det er en skøn lilje og Comtesse de Bouchard er også meget dejlig.
    Min ferie er også slut og jeg startede igen i mandags.

    SvarSlet
  6. Ja det var så den ferie, men heldigvis kan du nyde turen frem og tilbage og haven igen, når du kommer hjem
    Liljer ind i mellem rhodoer og andet er en god idé, den er så fin, den du viser, var det den, dufter den?
    Også clematis op i rhodoerne er en god idé.
    Varmt er det, og det er dejligt morgen og aften, men midt på dagen er man nødt til at holde sig indendøre.
    Knus

    SvarSlet
  7. Aftenerne er nu det allerbedste ved denne sommertid både for mennesker og planter. Dine planter ser forbløffende friske ud i betragtning af, at billederne er taget sidst på eftermiddagen. Da står de eller tit og småsover.

    SvarSlet
  8. Hej Ulla. Ja aftenerne er helt fantastiske, vi er ude mange gange til meget sent, og nyder det også i fulde drag. Hvor er det dog en fantastisk idé med liljer blandt rhododendron, det ser garanteret vildt godt ud. Jeg synes det er fint :) at du har fået endnu en clematis, du er jo også rigtig god til at passe dem godt. Jeg startede på arbejde i mandags og det er varmt på kontoret! Men jeg nyder også cykelturen frem og tilbage iført t-shirt og stumpebukser.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.