Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 16. maj 2011

Hver dag springer nye rhododendron ud



Jeg kan simpelthen ikke huske hvad denne hedder, men det er en Yak.rhododendron, som er 10 år gammel og ikke særlig hurtigt voksende.

Den står ved siden af Flava:


Den er lidt svær at fotografere, men er meget yndig.



Ovenfor havedammen har vi Gomer Waterer stående (troede vi, men Lisbeth mener at det er Cunningham's White - jeg er tilbøjelig til at give hende ret). Men sød er den i hvert fald.



Desværre kan blomsterne ikke så godt lide regnen, men det kan resten af haven godt, så vi beder til at regnen kunne sile stille ned...

Til sammenligning er her Cunninghams White (som ER en Cunningham's White), den er næsten afblomstret:



6 kommentarer:

  1. http://www.instantplants.ie/categories_list_details.php?ID=538
    Er ked af at sige det, men Gomer Waterer ser ikke ud som din, den du viser ligner mere en Cunninghams White. Min Gomer Waterer er ikke sprunget ud endnu, så snart den gør det, skal jeg sætte billede på min blog.
    Kig lige på linket først, så vil du heller ikke være i tvivl.
    Håber det er ok, at jeg fortæller dig det.
    Bedste hilsener
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. De er i hvert fald rigtig flotte lige nu :-)
    Mit rhododendronbed er kun 1 år gammelt, så det varer lidt før det kan måle sig med dine.

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth - det er helt i orden. Jeg vil medgive at den ligner Cunninghams White, men de er altså ikke ens, hverken i tonen på aftegningen eller på støvdragerne. Måske kan det have noget at gøre med det lys, den er fotograferet i? Det er selvfølgelig også en mulighed at der har været forkert planteskilt på, da vi fik den hjem. De to blomsterhoveder "krøller" nogenlunde ens, og det ser det ikke ud til at Gomer Waterer gør. Mht. blomstringstiden kan der jo godt være regionale forskelle.

    Ulla

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Ja jeg har mange gange oplevet, at planteskiltet ikke passede til plantens udseende, da den sprang ud. Det værste jeg har oplevet var en lilla Caroline Albrook, som viste sig at være rødlig i udspring og endte med at blive lyserød. Den passede slet ikke i bedet, så den måtte flyttes.
    Min Gomer Waterer springer ud i næste uge, tror jeg, så sætter jeg billeder på bloggen. Selvfølgelig har du ret i, at der godt kan være regionale forskelle.
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. Hei! Jeg er din nye Følgesvenn fra Norge!

    Så mange vakre bilder du har på bloggen din! Jeg ser du er glad i å fotografere, liksom jeg er:-)

    Ha en fin uke!
    Knus, Helene

    SvarSlet
  6. Jeg har lige fået foræret to Cunninghams white, jeg har ikke set dem, jeg skal selv grave dem op. Efter dine billeder at dømme, skal jeg glæde mig.

    Jeg havde faktisk i tankerne, at plante netop denne rhododendron til efteråret. Så det er da helt fantastisk at få to. Måske skal de klippes ned og skyde forfra, men det går de jo villigt.

    Er hetl overstadig.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.