Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 12. september 2021

Cafe au Lait.... hvor blev du af?

 

Dette handler altså om Dahlia og ikke en kaffedrik - så er du advaret :)  Men du er nok haveinteresseret, hvis du læser med hos mig, så advarslen er måske overflødig.


For nogle år siden var Dahliaen "Cafe au Lait" meget hypet og alle var meget begejstrede for den.
Den har en skøn douce farve og mit billede her yder den muligvis ikke retfærdighed. Den bleger i en mere cremet farve.
Jeg ville selvfølgelig også være med og købte to knolde.
Det første år blev de slet ikke til noget, så jeg købte to nye knolde.

Dem fik vi så held med sidste år.

I år er der kun held ved én af knoldene og den er først lige kommet i blomst for et par dage siden.

Sikke en primadonna !

Den står sammen med disse andre Dahliaer og de klæder hinanden meget godt.




Den hvide Dahlia er også kæmpestor i blomsten:




En del af roserne er stadig i blomst - eller er kommet i blomst igen, bl.a. Benjamin Britten, [ukendt pink sag], Lady of Shalott, Queen of Sweden og Strawberry Hill.

Billeder i nævnte rækkefølge.








Til slut mænger Princess Kate sig lige igen - den er stadig i fuld blomst og yndigere end nogensinde før.


Jeg lægger an til endnu en travl arbejdsuge med lange dage fra 7-17 og et enkelt aftenarrangement i form af strikkecafe.
Derfor når jeg ikke at blogge for tiden...

Men jeg skimmer lidt hos nogle af I andre indimellem.



11 kommentarer:

  1. Du godeste, nogle mega hoveder i dine dahlia. Næsten heldigt det ikke regner, for så ville hovederne vel blive ødelagt? De er fantatiske.
    hilsner gunvor

    SvarSlet
  2. Din Dahlia "Cafe au Lait" er underskøn :-) Ja, det er alle blomsterne, du viser! Når jeg ser dine roser, kommer jeg til at tænke på, at ale mine har haft en sygdom i år, hvor de mister bladene.
    Uha, det lyder som en travl arbejdsuge du får i næste uge.

    SvarSlet
  3. Ja, det er sandelig en primadonna, men ellers må jeg sige, at dine dahlia trives mer' end godt. Hovederne er jo kæmpestore.
    Kate er helt fantastisk i blomsten, når man sådan kigger op under skørterne :-)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  4. Det er så flott med georginer, men i min hage blir de stort sett spist opp, så nå gir jeg meg, har gitt de jeg hadde igjen til datteren min, så jeg får håpe at jeg heller kan nyte dem hos henne til neste år. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlet
  5. Hej!
    Den är mycket fin, har den också hos mig. En rosa variant har inte blommat i år, tyvärr. Dina rosor och Princess Kate är riktigt fina.
    Ha det gott /Hälsningar Marika

    SvarSlet
  6. Godt den endelig kom, den er meget flot, men Princess Kate får flest point hos mig :) Der er en rose, der hedder café Latte, jeg troede lige, det var den, du skrev om, da jeg så dit indlæg.
    Klem

    SvarSlet
  7. Bland svenska instagrammare i trädgårdsvärlden är Café au Lait super haussad nu. Men i min värld var jag nöjd med den redan efter sommaren 2014. Den sätter få knoppar, börjar blomma väldigt sent, blir inte stor och kraftig. Någon tyckte det var konstigt att den inte klassade in hos det amerikanska dahliasällskapet - det är inte jag :)

    Vackra rosor och Cl. 'Princess Kate' är en favorit här också :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  8. Ohhh ljuvlig!! Ja min Café au lait blev bara 20 cm hög denna sommar, jag måste ha gjort något fel...inte en blomma. Nåja, jag testar nästa år igen :)
    Princess Kate är ju också en bedårande skönhet...
    KRAM från Titti

    SvarSlet
  9. Wow, der er gang i meget skønt i din have! Undrer på hvordan du holde Dahlia fri af snegle, for det er vel nok nogle flotte eksemplarer du viser. Roserne ser også trivelige ud, så der skal vist bare nydes nu.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  10. Der er gang i blomstringen hos dig. Både georginer og roser er flotte, men ‘Princess Kate’ er ikke bare prinsessen, hun er dronningen over dem alle. Jeg håber, der bliver lidt tid efter dine lange arbejdsdage til at nyde haven.

    Hilsen Elna

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.