Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 17. januar 2021

Første indkøb til haven i 2021


 Nu tænker I sikkert "hvad mon hun har investeret i" - men det er såre simpelt:

F R Ø


Der er indkøbt lidt frø til at pryde sommerbedene med og med posten i går fik jeg denne kuvert:




Lysegule Cosmos "Xanthos"

Løvemund i blandede mørke farver

Akeleje "Lime Sorbet"  - tænker de skal pryde det hvide bed

Fontænegræs "Frosted Explotion" - de er så fine i buketter

Blandede valmuer

Zinnia i mørke og orange farver

Jeg har købt ind hos Susannes Blomster Cafe.

Det varer nu lidt før vi går i gang med at så :)


***********************************


Næste billede er et lille forvarsel om at næste indlæg kommer til at handle om håndarbejde :)



12 kommentarer:

  1. Ja, frø må en kjøpe nå om vinteren, så en er klar til å så frø :)
    Klem

    SvarSlet
  2. Det er godt at være beredt, det bliver jeg ikke til frøsåning, men jeg ved, at I lykkes godt med det, glæder mig til at se resultatet.
    Knus

    SvarSlet
  3. Desværre skal jeg først have ryddet op der, hvor jeg står og sår mine frø, og det har jeg svært ved at komme i gang med. I stedet for strikker jeg på en vamset sweater 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har vist købt frø uden at rydde op - det må man godt.

      Endnu en "skabs-strikker" :) Det er fortrinlig vintersyssel.

      Slet
  4. Hej!
    Det var riktigt fina fröpåsar, som någon lagt extra omsorg på.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid dejligt at modtage hjemmelavede frøposer.

      Slet
  5. Hmmm, måske skulle man igang med at bestille nu... Så ville jeg være i god tid. Ulempen er så man nemt kommer til købe for meget, fordi jeg køber flere gange. hihi.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  6. Härligt och så vackra fröpåsar :) Jag har sått chili och paprika men inte haft nån lust att skaffa blomsterfrön. Tror i och för sig att jag klarar mig på det som är kvar från förra året...

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  7. Dejligt med indkøb til foråret :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  8. Skønne sommerdrømme, og du er jo god til at få det gjort, så jeg glæder mig til at se resultatet.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  9. I poserne er der frø til mange dejlige sommerbuketter. Zinnia og løvemund hører også til mine favoritter. Fontænegræs har jeg aldrig haft, men jeg bliver fristet, når du skriver, at de er fine i buketter.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna, fontænegræs havde jeg for nogle år siden og nu fik jeg lyst igen.
      Du må da endelig prøve.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.