Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 27. maj 2020

Den anden side af haven


Overskriften kan syne tvetydig, men jeg mener såmænd bare:

Kom med en tur rundt i haven på den anden side af huset - i forhold til mit forrige indlæg.

Vi stoppede jo ved drivhuset, men jeg vil godt lige dvæle lidt der - for en helt fantastisk geranium er kommet i blomst, og så er der jo også mine Geum.

 


Et kig inde på den store terrasse.

Dette syn har vi inde fra køkken-alrummet - mægtigt flot lige for tiden.


Et kig langs stien på de næste to billeder:




Og så lige igennem hullet ved skuret og så er vi tilbage i indkørslen.
I det blå bed med magnolien har vi lavet lidt om, så der ny primært er hosta og den blå Geranium Phaeum med lyseblå blomster.
Vi er dog ikke helt færdige med at ændre bedet.



Til sidst lidt flere nærbilleder.
Vores rhododendrum står fantastisk smukt lige nu og jeg nyder dem.









Der er meget andet smukt - man tager mange billeder og har lyst til at vise meget frem - men det må komme lidt i mindre bidder.

Om få dage er der forlænget weekend igen - det bliver dejligt med lidt ekstra tid til at være i haven.

7 kommentarer:

  1. Ja nu er der gang i rhododendronerne hos jer også, det ser flot ud.
    Det er ikke nemt at vælge motiverne, når der er så mange, med mindre man overdriver som jeg gør og sætter mange billeder ind. Jeg er sikker på, at du har mange billeder, men der skal jo også være tid til at se dem igennem, jeg ved jo at du har lige så svært ved at begrænse fotograferingen, som jeg har ;)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tager vildt mange billeder, men det er nu heller ikke alle der er pletskud.
      En skøn tid lige nu, maj er dejlig med sin store frodighed.
      Knus

      Slet
  2. Hvor er det smukt at se din have lige nu! Mine fem rododendronbuske er netop sprunget ud i dag. Det er en dejlig årstid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt - en virkelig skøn årstid. Alting står frisk og frodigt med den regn vi har fået her i maj.

      Slet
  3. Så mye fint som blomstrer hos deg nå! Du har mange flotte rhododendron.
    Takk for rundturen i hagen din :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sandt - rhododendron står flot lige nu - tusind tak

      Slet
  4. Så vackert med all rododendronblomning!! Jag gillar hur era gångar, stigar ringlar fram med mjuka böjar som ökar spänningen.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.