Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 9. april 2020

God påske



Påsken er allerede godt i gang og jeg håber at I alle nyder de dejlige fridage som i år jo nok er præget en del af Corona-tiden.

Man må forsøge at få det bedste ud af det uden det fysiske samvær med ens kære familie og venner.

Jeg har haft fri hele ugen og har brugt tiden nogenlunde ligeligt på at drive den af i drivhuset med bog og strik, arbejdet i haven, cyklet lange ture og ordnet lidt forskelligt i huset.


Måske får jeg lavet et par blogindlæg mere her i påskeferien - vi får se :)

Rigtig god påske til alle mine læsere 

Billederne her i indlægget viser egentlig bare et kort forløb af tulipanerne i Kenzo-kassen.

De er fra i går og fra i dag - sikke hurtigt det går, når solen skinner og temperaturerne stiger.




Tulipanen hedder Candela og når de er afblomstret skulle der komme 100 stk. Mount Tacoma.

Gult og hvidt er sådan en yndig kombination, synes jeg.

******

Tusind tak for jeres søde kommentarer til mit forrige indlæg. Dem vil jeg nærlæse en af dagene.



22 kommentarer:

  1. Flotte tulipaner, så tidlige er mine ikke, men de er på vej.
    Måske får du også tid til at kigge ind til mig her i påskedagene, når I formodentlig ikke skal holde påskefrokost.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro at jeg får tid til at kigge ind til dig, det er mange dage siden sidst.

      Slet
  2. Du har så mange flotte løkblomster nå! De passer utmerket til påsken i år :)

    God påske!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tulipanerne er tidlige, men passer perfekt i farve og tidspunkt.
      Tak - i lige måde.

      Slet
  3. flotte tulipaner :) også en god påske til jer :)

    SvarSlet
  4. Rigtig dejlig påske til jer også.
    Er vild med jeres fiskehejer. Den er så flot altså.

    Klem og god aften

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Charlotte - vi er også meget glade for fiskehejren, den bliver pænere og pænere :)
      Klem retur

      Slet
  5. Tak, Ulla - og god påske til jer! Selv om påsken er anderledes, kan det jo godt være god med solskin og tid i haven :-) Det er tidligt, dine tulipaner er så langt fremme. - Påsketulipaner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Påsketulipaner :) Ja, de passer perfekt ind i år og jeg er meget tilfreds med dem.
      Påskeferien er næsten gået og den er gået godt :)

      Slet
  6. Det er da en ualmindelig lækker gul påsketulipan.. og ja du har helt ret, gul og hvid er en smuk kombi.. Jeg har altid undret mig over hvorfor den gule farve har været så udskældt.
    Påsken èr anderledes i år, men med det vejr er det bare om at få det bedste ud af det. Vi har været i haven det meste af tiden, og hønsene nyder vi er hjemme, så får de jo osse lov at være længere udenfor hønsegården. Men sikke et roderi 5 høns kan lave på et par timer...
    påskehilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er da så fint at jeres høns også nyder lidt godt af situationen.
      Haven er blevet luget flere steder og vi har nydt dejlige afslapningstimer i drivhuset.

      Slet
  7. Hei frøken Anemone, så fine tulipaner, helt påskegule, Jeg tror kanskje jeg har noen av dem i et bed, men de er langtifra i blomst ennå. I århar jeg for første gang anemoner i bedene, så når jeg ser på dem tenker jeg på deg, selv om jeg ikke kjenner deg annet enn gjennom bloggens navn. Ønsker deg en nydelig påske videre. Klem frs Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det sødt af dig at tænke på mig når du nyder dine anemoner i din have. Jeg synes at anemoner er så skønne og nogle af de tidligste vårblomster i min have. Jeg har også hvide skovanemoner, de er fine. Man kommer jo alligevel til at "kende" hindanden en smule gennem bloggen.
      Klem

      Slet
  8. Smukke tulipaner! Rigtig god påske til jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, jeg nyder tulipanerne, de er ret fine.

      Slet
  9. Hei.
    Nydelige tulipaner.
    Her lever vi i full isolasjon da jeg har dårlig immunforsvar. Godt vi har hagen.
    Ta vare på dere.
    Fortsatt god påske.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, godt at vi har haven.
      Du må passe godt på dig selv.

      Slet
  10. Vacker tulpan lite mindre och en mjuk fin gul ton :) Plockade scilla igår och insåg att där var också en lökplantering i lager... Pärlhyacinterna hukade under redo att växa uppåt.

    Jag har varit helt ledig i 3 veckor nu, det blir säkert 3 till, och det är så skönt att kunna fokusera på trädgården.

    Glad Påsk! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tulipanen har nemlig den der lidt sartere gule farvetone, som jeg er meget glad for.
      Godt at du har haven, når du skal arbejde hjemmefra - det gør mange af mine kolleger også.

      Slet
  11. Hej!
    Så fina tulpaner.
    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
    /Marika

    SvarSlet
  12. Jeg er vældigt imponeret over dine tulipaner. De er meget tidlige.
    God påske til dig også.
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. De er meget tidlige og dejligt her til påske. Jeg går dagligt og nyder dem.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.