Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 12. november 2019

Flere gyldne farver i min have



... det kan da ikke blive ved?

JO, ikke alle blade er faldet af endnu og så længe de hænger på træer og buske, så nyder jeg dem.

Magnolie


Søjle blod-bregnebøg "Red Obelisk"
Blærespirea "Amber Jubilee"



Limeligth, igen

Rød spirea - kender ikke navnet
























"Amber Jubilee" igen
Azalea "Mollis"

























En del blade er nu faldet:

 
Hasselurt på bund af brune blade


Billederne er fra søndag eftermidag.

Jeg må medgive at dagens (tirsdag) blæsevejr har gjort et lille indhug på bøgetræet.



12 kommentarer:

  1. Nej hvor du kan :) bedst som vi tror, der ikke er mere at vise, får vi øje på noget nyt, dejligt at du er med og deler det med os. Hortensiaernes løv får nemlig også fine farver.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er det ikke skønt - farverne er både sarte og intense på samme tid, men nu varer det vist ikke længe, før det hele falder af.
      knus

      Slet
  2. De gyldne farver kan lidt endnu. men blæsten i dag har vist slidt meget af. der var i hvert fald flere bare træer da jeg cyklede hjem.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver vist heller ikke ved at gå...

      Slet
  3. Det var vist i ellevte time, at du fik foreviget de gyldne farver. Bladene er smukke både siddende på planterne og liggende hulter til bulter langs stier og oven i grønne planter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - NU er bøgetræet helt bart og der ligger endnu flere blade på stierne.
      Sikke et blæsevejr og regnvejr vi har haft siden mit indlæg i tirsdags.

      Slet
  4. Høstens farger er så fine, og bladene er så pene å se på. 'Amber Jubilee' har jeg også, og den har høstfarger hele sesongen :)
    Deilig at du fortsatt kan nyte de gyldne farger. Her ble det en meget kort høst i år :(
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Amber Jubilee er så skøn, den har fine farver igennem hele sæsonen.
      Ja, hos jer blev det da en kort høst med sne allerede for flere uger siden.

      Slet
  5. Hei.
    Flotte farger på bladene nå om høsten. Du er heldig som har dine enda. Her står trærne med nakne greiner.
    Ha det godt.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også snart slut med alle bladene her.

      Slet
  6. Hej Ulla

    Det blev jo egentlig et flot efterår i år.
    Flotte farver du kan vise!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.