Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 20. maj 2019

Propertius - Min største og første clematis, gr. I


Propertius fortjener et indlæg helt for sig selv, for det er min allerførste clematis, som jeg købte tilbage i 2005.

Den blomstrer altid rigtigt længe og rigtigt meget og jeg ynder at betragte de smukke blomster i modlys når solen står lavt bag den.

Jeg viser den hvert år, flere gange, for jeg er bare så betaget af den.

Jeg har flere andre clematis Gr. I med disse skørteformede blomster, bl.a. White Swan, Ballet Skirt og Jan Lindmark, men Propertius er og bliver yndlingen.

Så I får lige denne historie, mens jeg forbereder et lille indlæg om blogtræf i Kolding og lidt om vores tur til Sofiero i Sverige og en tur i Tivoli i København.


Ikke det bedste billede, men måske får jeg et andet i kassen en anden dag.





Ønsker alle en dejlig ny uge, hvor temperaturerne jo i den grad er steget.



15 kommentarer:

  1. God morgen
    Ja det er en skøn clematis, og jeg er meget taknemlig for, at jeg takket være jer også har den i min have.
    Knus og dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er dejlig og jeg er kun glad for at du kunne få en også, du har givet os så meget. Knus

      Slet
  2. >God morgen Ulla
    Alletiders portræt af denne flotte sag!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
  3. Hej Ulla!
    Den är så fin, så den förtjänar ett eget inlägg.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
  4. Tack för bilderna! Propertius är ett namn jag känner igen men har aldrig bekantat mig med honom eller den. Mycket vacker :)

    HA det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må ha' den på din ønskeliste, Carina :)

      Slet
  5. Hei.
    Flott er den. Skjønner at du er betatt.
    Fin uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  6. Jeg forstår så godt, at du er betaget. Det er også et flot eksemplar, du har. Jeg har selv en af slagsen, som kun er et par år gammel, og MEGET mindre. Det er sådan en skøn klematis, som jeg nødigt ville undvære.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er simpelthen ikke til at undvære, og din skal da med tiden også nok vokse sig stor - hvis den kan være i din lille have :)

      Slet
  7. Så fin 😀 Jeg fik en aflægger af jer for nogle år siden, desværre er den gået til 😕
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  8. Hei frk Anemone, for en fantatisk klematis, den er virkelig et syn og jeg skjønner godt at du deler den med oss. Jeg har ikke fått til klematis hos meg, har plantet to som har dødd. En alpeklematis har jeg fremdelesi live, så jeg tror kanskje den vil bli flott etter hvert. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.