Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 20. januar 2019

Frost og sol - min yndlings-kombination


Sikke nogle smukke dage vi har lige nu - men rimfrost og sol var morgenstunden.

Det giver "straks-energi" og højt humør.

Vinterhaven står så smukt med sol og frost på - her er en stak billeder som jeg lige har taget:
















 





Mit yndlingsbillede i dag:







I dag vil jeg gå mig en rigtig lang tur i det dejlige vejr.

Vi har dagen for os selv, og det er faktisk rigtigt dejligt indimellem. Huslige gøremål og et par kapitler i en bog står også på to-do-listen og så dyrker jeg lidt sommerferieplanlægning, som jo også hurtigt bliver en tidsrøver, en rigtig hyggelig én.

God søndag derude...



19 kommentarer:

  1. Hei.
    Det kan bli flotte motiver med rimfrost.
    Et nydelig vær. Heldigvis ikke så kalt som de har meldt.
    God søndag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  2. Hej Ulla

    Det ser da bare super godt ud - og koldt!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  3. På sådan en dag, er det skønt derude. Så får man lyst til at gå og snakke lidt med blomsterne😀.
    God søndag!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  4. Ja, sådan en søndag med høj himmel og frost er god! Jeg har været en tur langs fjorden, handlet ind og nu sidder jeg lige en time med lidt stileretning - alt sammen mens mine piger er i biografen. Bagefter skal vi hygge lidt. Det er en dejlig søndag!

    SvarSlet
  5. Så smukt så smukt, men nu også lidt koldt.

    SvarSlet
  6. Hej Ulla. Ja, sol og frost er en perfekt kombination - her havde vi også en utrolig smuk morgen:) Smukke billeder! Kh Susanne

    SvarSlet
  7. Så fine bilder! Rimfrost og sol er alltid så fint.
    Klem

    SvarSlet
  8. Ikke ilde😊 Vi gik en lang tur langs stranden i formiddags, og det var rigtig godt.

    SvarSlet
  9. Vi er vist mange, der har været ude og nyde det flotte vejr.
    Knus

    SvarSlet
  10. uh, ja sol rimfrost pragtfuldt,, det giver nogle dejlige billeder. Jeg nåede nu osse en masse i haven. Selvom tågen kom rullende om eftermiddagen her. Men der var den skønneste sol i formiddags.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  11. Dejlige billeder, her har vejret desværre været gråt og trist, men udsigten lover sol og frost, så det satser vi på.
    Det lyder som en rigtig god søndag😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  12. Rimfrost er godt til at fremhæve struktur. Du fanger det godt :-)

    SvarSlet
  13. Skønne billeder fra jeres have. Det fra den lille sø er da virkelig fint. Jeg håber, at søndagen blev hyggelig hos dig.
    Kh Lis

    SvarSlet
  14. Smukke billeder. Her er der hverken sne eller frost. Håber der snart kommer lidt.
    Rigtig god dag

    Knus, Lone

    SvarSlet
  15. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer :)

    SvarSlet
  16. Uhhhhh her er så gråt og trist.
    Kan se i har den smukkeste sol. Den har vi ikke set i en del dage nu.
    Frostbilleder er så utrolig smukke. De kan bare noget.

    Smuk dag
    Klem

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sidste weekend var virkelig betydeligt bedre vejrmæssigt end denne her.
      Klem

      Slet
  17. Frostvejr er altså vældig egnet til fotos, så fint I har det :-)
    Dbh Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret - men i dag viser jeg billeder med sne, et helt andet look, men stadig smukt, synes jeg.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.