Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 17. december 2017

Skønne, skøre, sjove indtryk fra London - JULETUR


... næh, det er ikke min hoveddør :)

Men den er flot, ikke sandt?


Der er gået 14 dage siden mit sidste indlæg og siden sidst har vi været en tur i London, fået pyntet op i vores hus, bagt småkager og ikke mindst set familie og venner i forskellige sammenhænge.

Men nu fik jeg lyst til at vise lidt billeder fra vores London tur - Så hæng på og kom med på tur til den flotteste juleby, jeg har set.


London Eye, et gigantisk pariserhjul, som man bør unde sig selv en tur i. Det tager 30-40  minutter at køre en tur rundt og er hver en Penny værd.






Fruen kigger på garn
I en skøn garnbutik i Islington-bydelen





Vi gik en lang tur i et af de rige kvarterer, Belgravia.
Her var der virkeligt fint, smukke huse med de fineste buksbom kugler og andre beplantninger:




Og masser af dyre biler - vi nævner i flæng Rolls Royce (herunder), Jaguar, Porsche, Lotus, foruden de mere almindelige Mercedes'er og Audi'er...








I dette område ligger også det kendte stormagasin HARRODS.
Det er kæmpestort og man kan vist købe ALT.
F.eks. er hele 5. etage helliget fodtøj og benævnt Shoe Heaven.
At gå rundt i Harrods er en oplevelse - masser af mennesker besøger stedet for blot at SE - det er næsten som at være på museum - et meget levende museum.
Dyrt og dejligt, det er det :)





Overalt i London er der julebelysning og de smukke bygninger er også oplyst - det giver et meget flot udtryk.



 

 Ups... en af de dyre igen...    Vi var ikke indenfor :)




Buckingham Palace:





Covent Garden er også et MUST på et London besøg. De gamle torvehaller rummer mange små og fine specialbutikker og madsteder.



Tilbage på Regent Street:








Vi var skam også kulturelle:  National Gallerys forhal - et meget stort museum med smukke malerier.



Det var et rigtigt dejligt afbræk i hverdagen med sådan en tur til Jule-London.
Vi fik også besøgt familien en enkelt dag - med tog til Banbury, det var hurtigt, og så dejligt at se dem igen, omend så kort.

Julen nærmer sig med hastige skridt. Vi går en uge i møde hvor der er travlt på job, men også samvær med gode venner og så skal de sidste juleforberedelser klares.

Det bliver en god uge :)




22 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Sikken da en masse flotte billeder fra London, mange foretrækker den i julen. Per og Signe var der for et par år siden med vennerne, de glæder sig til en tur igen, men Martha skal nok være noget ældre, før det kan lade sig gøre.
    Tak for turen
    Knus og god søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil næsten også sige at London er bedst i december - i hvert fald hvad stemning angår. Dette var vores første tur til London i december (jeg har været der først i 1980'erne, men det er jo så længe siden).
      Knus

      Slet
  2. Hej Ulla

    Uha ja, med det billige pund er der mange fund at gøre i London:)

    Flotte billeder, sikken en masse i har nået, jeg bliver helt forpustet!

    En dejlig uge til dig med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi nåede da en del, måske derfor storbyferie er så trættende :)

      Slet
  3. Tusind tak for den flotte rundtur i London. Smukke, smukke billeder. Jeg elsker London, hvor som ung boede et år, og jeg har også boet et år i Wallsall:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg boede i Kent et år da jeg var ung og London var "min" by - men siden har jeg kun været der få gange, så det var et fedt gensyn :)

      Slet
  4. Åh, jeg får helt lydt til at komme en tur til London :-) Og jeg vil gå rundt i Harrods' food halls ... og i Covent Garden og i det skønne, skæve museum, V&A ... Tak for billedturen, Ulla!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi nåede ikke V & A denne gang - men der er jo så meget at se i London og i december er det noget andet der trækker :)
      Selvtak, godt at du nød dem.

      Slet
  5. Skønne billeder fra juleLondon - den version har jeg endnu til gode, men ih hvor gad jeg godt tage familien under armen og nyde julepynten i gaderne. Tak for turen!

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.
    Tusind tak for turen til det julepyntede London. Det er nogle eminent flotte billeder, du har taget. Byens julepynt er helt anderledes end herhjemme. I har da fået set en masse derovre, kan jeg se på billederne.
    Kh Lis 🎄

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis, det var virkelig en god tur og man bliver helt overvældet af den smukke julepynt og de flotte udstillingsvinduer. Sjovt var det :)

      Slet
  7. Hvor er du heldig, at din bedre halvdel er med på sådan en storbytur. Søren ville slå syv kors for sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. hi-hi, Marie - jeg er skam også glad for det. Vi er både til vandreferie i naturen og til storbyferie og begge dele er skønt.

      Slet
  8. Sikke vidunderlig billeder fra jeres smukke tur. Det får virkelig julehjertet til at banke.
    Knus Heike

    SvarSlet
  9. Fantastisk at få lov at kigge med. Nu ved jeg hvad min mand skal have i julegave.....
    En juletur til England næste år.....
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa den går måske ikke. Måske er det mere mig der gerne vil afsted. Den skal lige vendes :))))))))))))

    God jul
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var faktisk i december sidste år at vi bestemte at NU skulle det være og det kan altså varmt anbefales.
      I lige måde :)

      Slet
  10. Thank you for sharing valuable information nice post,I enjoyed reading this post.

    แตกใน xxx

    SvarSlet
  11. Thanks for sharing this blog its very informative and useful for use.

    หีฟิต

    SvarSlet
  12. Så fantastiska bilder av ett Julpyntat London. En favorit bland storstäderna.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  13. Tack för en härlig tur! Påminner om hur länge sen jag var i London. Gissar att du redan känner till men jag vill alltid besöka Liberty's när jag är där. Då vill jag gå själv eftersom timmarna lätt flyger iväg. Och efter att jag såg din sjal så hittade jag en fantastisk butik i Lyon när jag var där - hennes facebook sida ger en hint... Trico Thé Lyon

    Ha det gott! Carina


    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.