Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 28. juni 2016

... flere clematis


Haven bugner af blomster og planter, det er helt overvældende.

Ukrudtet kæmper også om pladsen, men heldigvis er prydplanterne i overtal !

Jeg ville egentlig have fortsat mit clematis indlæg om gruppe 1'erne med at vise nogle gruppe 2 clematis, men der er sandelig også gruppe 3 clematis i blomst hos mig nu.

Her kommer en skønsom blanding:


Fond Memories:



Rouge Cardinal
 også her:


Silver Moon:


Madame Julia Correvon:




 Hagley Hybrid:




Piiluu til venstre og Arabella til højre:



Princess Diana


 og til sidst Prince Charles:



Slutbilledet er af de cyklamenfarvede haveklinter, de stod så smukt i aftensolen:


20 kommentarer:

  1. Hold da op hvor har du mange skønne Klematis.

    SvarSlet
  2. Ja vi har mange af de samme clematis, jeg glæder mig til min Princess Diana bliver stor som din. Fond Memories overlevede desværre ikke hos mig. Men Piilu er kæmpe her hos mig.
    Haveklinten bliver til lidt for mange, synes jeg.
    Knus og god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er 3. år for min Pr.Diana, den ser godt ud i år, må jeg sige, så du kan roligt glæde dig.

      Slet
  3. Hej Ulla

    Jeg er nok til de mere enkle Clematis, Prinsesse Diana er favorit. Ja, og alle de andre Clematis texensis sager.

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. De er altså også skønne. Jeg har mange favoritter, men også nogle af 2'erne.

      Slet
  4. Sikke et klematisflor. Godt man ikke skal vælge.

    SvarSlet
  5. Du har mange dejlige klematis! Jeg kender ikke den første "Fond Memories", men den er meget smuk og anderledes. Jeg har mange klinter i haven, som popper op alle vegne, men jeg holder nu meget af deres intense farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt se at haveklinten fylder noget mere i år, men i min optik kan man jo bare fjerne dem,når man ser dem på vej op i foråret. Jeg nyder dem lige nu.

      Slet
  6. Hej Ulla.Smukke billeder af alle de smukke klematis.........og synes det er et helt forrygende år for dem.Har efterhånden også fået en del.
    Glæder mig også til min Diana vokser sig stor og flot som din.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi nyder dem i hvert fald. Jeg blev så glad da jeg så hvor mange blomster og knopper der er i Fond Memories, den er i hvert fald godt i gang nu, men den er vist også 3 år gammel nu. De skal lige have et par år på bagen før de præsterer.

      Slet
  7. Hvor dejligt at have så mange clematiser. Jeg har ikke så mange, og det ser ud til montana gruppen nok er dem der trives bedst her. Jeg har en Huldine, som er kommet med en blomst. To piluu, som har vist mange knopper og en blomst. Men midt i det visner en større gren og ofte der hvor knopper sidder. Hvad der er galt med dem ved jeg ikke. Men så kan jeg nyde alle dine flotte clematiser, for de er godt nok flotte.
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Montana'erne er også virkelig dejlige og slet ikke til at undvære.Jeg har også Huldine, men den er kun på andet år her og har lidt en lidt kummerlig tilværelse. Nogle af clematis i gruppe 2 har desværre tendens til at få visnesyge. Der er ikke andet at gøre end at klippe dem ned og fortsat vande og gøde, så er man måske heldig at de kommer igen. Det har virket for mig :)

      Slet
  8. Hej Ulla.
    Ja, I har mange spændende klematis.
    Fond Memories, er den Helle har plantet sammen med Veilchenblau, omkring en lille pergola ned til hendes "Møllehave". Det er en skøn klematis. Jeg vil prøve, at tage stiklinger igen i år.
    Jeg kan også godt li' klinte. Den har en skøn, frisk farve.
    Knus
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene og tak for alle dine søde kommentarer, også til mine forrige indlæg. Jeg husker godt at Helle omtalte Veilchenblau, jeg er sikker på at Fond Memories gør sig godt sammen med netop den rose. Min Fond Memories står sammen med New Dawn.

      Slet
  9. Det kører sandelig for jer og jeres clematis! Lækre sager du viser. :o)

    SvarSlet
  10. hold da op, det må da være som at gå rundt i paradisets have

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har mit eget lille private paradis ::))

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.