Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 1. august 2014

Så blev det august

... hvordan i alverden nåede vi dertil, så hurtigt...

Nå, men der er masser af blomster i haven, nogle trodser tørken bedre end andre. En del har vi hjulpet med vandslangen, for vi har stadig ingen regn fået.

Solhattene er nok de sejeste af dem allesammen - de strutter og vifter med strithåret i solen - de seje børster - hvor er de skønne allesammen.





Lad os håbe at august bliver et miks af regn om natten og sol om dagen - ikke spor fordringsfuld, vel...

God weekend.

15 kommentarer:

  1. Dine blomster ser dejlige ud :-)
    Jeg har samme vejrønsker som dig tørt om dagen og vådt om natten ;-)
    Det er lidt underligt vi allerede skriver august, sommeren er fløjet afsted. Tørken fremmer bestemt også tegnene på det kommende efterår; i dag (på arbejde) gik jeg et sted, hvor der lå en hel stribe visne blade, som var faldet af træerne.............det er nu for tidligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var dog frygteligt - at bladene allerede falder af træerne, det kan ikke engang reddes med en omgang vand nu.
      Tiden flyver - man forstår ikke helt tempoet - men det er vel fordi vi trives med vores tilværelse.

      Slet
  2. Ja den juli sommermåned forsvandt vitterligt som dug for solen.Det er vist et rigtigt solhatte år, de stolte tørketålende blomster, der bare bliver ved og ved.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hurra for solhattene - jeg får virkelig lyst til at købe flere af dem.

      Slet
  3. Svar
    1. Tak :) - ja, det er vældig fotogene, de solhatte.

      Slet
  4. Solhattene er bare så fine nu, og næsten det eneste opmuntrende i haven. Man bliver lidt depri. af alt den tørke og varme. De lover august lige så varm som juli. Suk
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det regner nu.... men ja, man bliver så ked af det når man ser hvordan planterne tørster.

      Slet
  5. Hej Ulla. Ja, solhattene kan klare lidt af hvert i denne varme og jeg bliver også så glad af at kigge på mine, men ellers er det med lidt bekymrende miner jeg kigger på mine staudebede. De er vandet godt igennem nu og jeg håber, det kan holde et stykke tid. I går kom der en kraftig regnbyge i ca. en halv times tid og den gav 9,7 mm regn, det var da noget! Men ikke nok!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig den tørreste sommer så længe jeg husker, men mon ikke vi alligevel kan få lidt regn i august.

      Slet
  6. Hej Ulla.Skønne billeder af dine solhatte.JA !!! her har vi ikke fået en dråbe vand i flere uger............så staudebedene ser ikke for godt ud,
    Vi kan jo ikke vande hele haven hver dag.Men floks og alle mine krukker får en tur hver aften.
    Har lige læst at regnen, som de har lovet i morgen går uden om øst Sjælland ØV-ØV.
    Men rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er slet ikke spor sjovt når det aldrig regner, tænk at man skulle komme til at savne det så meget.

      Slet
  7. Solhattene er så fotogene, og lyserøde floks sammen med orange liljer har lækker kant.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak til jer begge - den lyserøde floks har altid stået sammen med de orange lijer og der plejer også at være noget lyslilla og en mørk solhat på billedet, men med tørken i år er det lidt anderledes. Det er mit "Kenzo-bed".

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.