Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 15. april 2014

Solskinstirsdag....

Solen skinner fra en skyfri himmel og efter arbejdet måtte jeg lige en hurtig tur rundt i haven for at se på "udviklingen"...

Der sker så meget fra dag til dag, og nye blomster springer ud - hvor er det herligt.

Billeder fra i dag:

Clematis Jan Lindmark er meget tæt på udspring, og der er utroligt mange blomster i år.
Det er tredje sæson for denne gruppe I clematis og væksten er virkelig fin.

 Her er et par nærbilleder af Jan Lindmark - næste gang må det blive i fuld blomst.



Hornviolerne i jordbærkrukken er også vokset meget
siden de blev plantet - en rigtig solskinsplante.




Vibeæg i rhododendronbedet - de er aldeles yndige og må meget gerne brede sig.

Gør de egentlig det?


































Tulipan "Pink Impression" er også sprunget ud. Disse løg blev sat i 2011, så det er 3. sæson at de blomstrer. Farven kan diskuteres, men de passer nu meget godt ind i dette bed.


Bare lige én arbejdsdag tilbage og så er der basis for en god lang påskeferie - uha, hvor det bliver dejligt og sikke mange projekter og små-opgaver, der står i kø i hus og have.

Men der bliver også tid til et par bøger, lidt gæster, lidt strikketøj osv.
Øj, hvor jeg glæder mig :)


21 kommentarer:

  1. Såååååååå skønt med klematis snart på spring - det bliver et fantastisk syn Ulla :0)

    Vibeæggene skulle være gode til at brede sig - har dog ikke selv oplevet det endnu....men mon ikke også der går nogle år efter de har spredt frø til de er klar med nye knolde i jorden. Det er nok vigtigt at de står et sted hvor jorden er forholdsvis uberørt hen over året.....du ved ingen rive, hakke, kultivator med mere ;0)

    Ønsker dig en helt fantastisk dejlig påskeferie når du når der til ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en dejlig tid og man længes efter at se alting i blomst. Jeg skal nok lade vibeæggene stå uberørt, håber at de bliver til flere. Tusind tak - i lige måde.

      Slet
  2. Håber du får en fantastisk påskeferie, med alt hvad du ønsker dig af tid til dine gøremål.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Hvor bliver den klematis smuk. Det lyder til, at Pink Impression er en pålidelig tulipan. Jeg kan også lide farven.
    Ha' en dejlig påskeferie

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er rigtig dejlig, den tulipan - nogle mener at den bliver for lyserød/kødfarvet, men jeg tror det handler om omgivelserne. Også god ferie til dig :)

      Slet
  4. Hej Ulla
    Vi følges helt ad, min Jan Lindmark står også på spring, og mine vibeæg er tæt på blomstring, en er sprunget ud :) Tulipaner har jeg også, så jo jo vi bor jo også tæt på hinanden men med vand imellem.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ser ud til at vi er næsten synkrone med nogle af blomsterne. Jeg har dog ikke altid mulighed for at få taget billeder på selve dagen, for det er jo ofte sent inden jeg er hjemme.

      Slet
  5. Wouw... ham Jan Lindmark må da gerne bo hos mig, han er da en livlig fætter!! Du må lige vise ham frem, når han er i udspring! :o)

    SvarSlet
  6. Hej Ulla
    Ja jeg går også og tæller ned ;)
    Dejlige billeder der varsler hvad vi kan glæde os til at nyde de næste dage. Jeg vil glæde mig til at se Jan Lindmark i fuld flor ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ønsker dig selvfølgelig også en rigtig god påskeferie ;)

      Slet
    2. Så blev det da påskeferie, Heidi - og sikkert også til dig. Du skal nok få mere til hr. Lindmark at se. God påske

      Slet
  7. Hej Ulla.Ja !!! der sker bare SÅ meget i haven hver dag................og dejligt at du nu kan nyde det hele i din påskeferie.Ham Jan Lindmark er da en fin klematis.
    Og noget af det bedste er alle de smukke tulipaner der springer ud hver dag.
    Håber i må få en rigtig dejlig påske knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Jette - tulipanerne er bare det ypperste, der sker virkelig noget nu. Også en dejlig påske til dig og gemalen :)

      Slet
  8. ja ja ja - nærbilleder af Jan i fuld spring - udspring mener jeg - det er lige noget jeg kan bruge.

    SvarSlet
    Svar
    1. ... du skal få ham i fuldt firspring inden længe :)

      Slet
  9. Hej Ulla, sikke et godt indlæg, man bliver helt glad ved at læse og se dine billeder. Jeg har også påskeferie nu og glæder mig til alt det jeg skal. Rigtig god påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Birgitte - nyd nu ferien med alle dine gøremål og spirer :)

      Slet
  10. Hej Ulla,
    Ja, vibeæg breder sig dejligt, og nogle af mine har ovenikøbet transformeret sig til hvide. De er nu også yndige. God påskeferie till dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder mig, Lene - jeg må nok vente nogle år, men de skal få gro-fred, skal de.
      Tak i lige måde.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.