Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 10. oktober 2021

Oktober billeder

 

Oktober er en af mine yndlingsmåneder - især hvis vejret er som det har været her i denne weekend.

Wow - det kan altså noget.

Der er begyndende høstfarver i haven og det bliver jo mere og mere fremtrædende, men her kommer lidt stemningsbilleder - og så vender jeg da tilbage om en ugestid igen :)



Strawberry Hills

Hygge i eftermiddagssolen i drivhuset - snart er det forbi


Dahlia knolde lagt til tørring

"Kapow"-busken får farve - mere om det i et senere indlæg.

Stien er revet (og luget)




19 kommentarer:

  1. Kan godt forstå at oktober er en af favoritterne. Det er en lækker tid med både de sidste roser sammen med røde og gule efterårsfarver. Du er godt i gang med dahlia tørring. Jeg er slet ikke kommet så langt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal nok nå det med Dahliaerne - de er jo slet ikke klasket sammen endnu. Nu passede det bare lige her.

      Slet
  2. Du er flittig: Strikketøj og opgravede dahliaknolde. Det har nu også været et fantastisk vejr, og Kapoow-busken gløder ekstra meget, når solen rammer.
    Enig: Det er en dejlig måned.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lidt bliver det da til. Jeg glæder mig til at se buskens endnu mere flammende farver som efteråret fortsætter. kh

      Slet
  3. Ja oktober kan vi lide især i solskin, så det nød vi også her i weekenden. Den skinner også i dag, men føj hvor det blæser. Jeg købte da vist også Kapoow busken, men den står for skygget, den må flyttes, så den kan få nogle farver. Strawberry Hill er en fantastisk rose, også den må flyttes, den er for høj til dråbebedet.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Min Kapow-busk står i fuld sol, det bekommer den åbenbart vel. Og så står den sammen med Rhapsody in Blue, det ser lige nu fint ud.
      knus

      Slet
  4. Enig, oktober kan være en dejlig måned.
    Orv har du allerede ordnet dine dahlia? Mine, de fleste, blomster fint, så jeg nænner ikke at grave dem op endnu.
    Jeg har osse købt "kapoowbusken". Men den er ikke i efterårs farver endnu. Men den er kun på 1. sæsong så det kommer nok.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. De blomstrede også stadigvæk, men manden min - som har ordnet det - havde tid nu og så blev det gjort.
      Min busk er også ny fra sidste efterår, men jeg glæder mig over den og kommer tilbage med mere i et andet indlæg.

      Slet
  5. Stien virker så hyggelig, og det er en smuk beplantning, der er på begge sider af den.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :)
      Stien er fin, når den er nyrevet og luget, det er den ikke altid :)

      Slet
  6. Fin stemning i dine oktoberbilleder! Ja, oktober kan også noget, selvom kulden sniger sig ind på os og dagene er korte.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker oktober og "sweater-weather", men er jo nærmest glad for alle måneder....

      Slet
  7. Håller helt med dig om att oktober är en underbar månad. Idag har jag också tagit upp de sista dahliorna och jag funderar på nästa stickprojekt - kan inte bestämma vilket jag ska börja med.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Oktober og höst er en skøn tid, hvor vi også kan tillade os at lave andre ting end i haven.
      Fortæl mig gerne hvad du finder på af stickprojekt :) Jeg må vist også have min strikkefane på bloggen opdateret.

      Slet
  8. Heldigvis kan vi glæde os over de skønne farver i efteråret og jeg kan se, at selv strikkegarnet har fået efterårsfarver.
    Med venlig hilsen¨
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  9. Skønne billeder, Ulla - jeg elsker også efterårets farver. Når vejret er godt, er det bare en af de smukkeste måneder.

    SvarSlet
  10. Min erfaring med whirlwind er, at den udvikler sig meget langsomt, men alligevel sikkert. Dine roser er så friske. Vores har næsten allesammen en kedelig brun yderside.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.