Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 23. september 2016

Dahlia og UPDATE på Huldine



I går eftermiddags efter arbejdstid fik jeg øje på hvor flot vores Dahlia egentlig står lige nu.

De har været rigtigt længe om at komme i blomst og vi har ikke værdiget dem mange blikke, men nu skaber de godt nok blikfang i haven.





De fleste står omkring drivhuset og dem nyder man ekstra meget lige nu.

Uden for drivhuset har vi et par græsser i krukke, bl.a. fontænegræs, som oprindeligt stammer fra Høneballehaven.






Oppe på halvmuren vokser og blomstrer clematis Huldine stadig meget smukt - jeg kan se den fra køkkenvinduerne.

Her til morgen måtte jeg lige op og have nye billeder - så I kan forestille mig med morgenhår, i gammelt tøj og med camera om halsen kravle op og balancere for at få disse billeder...  (he-he)








Som I måske har gættet har jeg fridag i dag. Den nydes i fulde drag selvom jeg har mange gøremål - der laves gæstemad og vaskes tøj og ryddes op .... og blogges en lille smule.

Ikke nogen dårlig fredag :)

Rigtig god weekend derude.



7 kommentarer:

  1. Hej Ulla!
    Så vackra Dahlior, och en härlig Klematis. Det är så skönt när man kan gå i sin egen trädgård precis som man vill, oavsett om håret inte är fixat och med vilka kläder man vill.
    Ha en trevlig helg / Marika

    SvarSlet
  2. Morgenhår - hm...! Så er det derfor, Huldine smiler så skælmsk.
    Hvor er det en flot samling Dahlia, du har. Det er en dejlig blomst, der bringer glæde i septemberhaven.
    Hav en god weekend og hyg jer med jeres gæster!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  3. Dejligt med en fridag, ja det havde jeg gættet. Jeg kommer altså ikke til at klatre efter min Huldine, den er til tops i paradisæbletræet, der kan jeg ikke komme op, men heldigvis er der zoom på kameraet. Sidste år sprang den over, så jeg troede, den var død, men den blev vækket til live, så blomsterrig som din er den nu ikke.
    Skønne dahlia du har, mine har fået det for tørt, så de er ikke særligt blomsterrige, jeg har nok i at vande rhodoer.
    Knus og god fornøjelse med gæsterne.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Skønt med en fridag i dette skønne september vejr.
    Og alle mine dahlia har jo blomstre i flere måneder.
    Men smukke mørke/gyldne du viser.Og din Huldine er jeg da bare helt vild med.Fortsat god fridag Knus Jette..........der renovere/maler køkken.
    For alle mine klematis er jo slut for i år.

    SvarSlet
  5. smukke billeder, det var umagen værd med al klatreriet. Tak

    SvarSlet
  6. Huldine er lækker! Hi hi, ha ha, gad godt have set dig i bedste morgenstil, på vej op til skønheden;-)))))
    Skøn og solrig lørdag til dig
    Knus Anette

    SvarSlet
  7. Smukke dahliaer...især den orange.
    Synes mange dahliaer har været meget længe om at komme i gang med at blomstre i år. Har en, der først sprang ud for to dage siden...og et par stykker, der kun har kunne blade. Dem prøver jeg at sætte i jorden i stedet for i krukker næste år og så ser jeg om det hjælper.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.