Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 22. september 2018

Billeder fra vores CANADA-ferie - Del 1


Vi har jo været i Canada i 3 uger på ferie i nationalparkerne i Rocky Mountains hvor vi kørte rundt i Motorhome (autocamper) og boede på campingpladser.

Det har været intet mindre end fantastisk.

Så her på min haveblog vil jeg lave nogle indlæg med billeder fra vores ferie.

Vi har set så meget og oplevet så meget og naturen og landskabet er helt vidunderligt smukt og jeg har lyst til at vise jer de allerbedste af mine billeder.

Så kom med, vi begynder i nationalparken - og byen - Banff:

Første dag gik vi op ad det mægtige Sulphur Mountain. Det er ikke det største bjerg omkransende byen, men stort, når man går de 5,5 km opad i "switchbacks", hårnålestier, med en højdestigning på ca. 575 meter på distancen.
Der er en formidabel udsigt oppe fra toppen, hvor der også er et nyt besøgscenter med udstilling, restaurant og en "boardwalk på over en km til Sanson Peak. Desværre var det meget usigtbart pga. røg fra de mange skovbrande, som har hærget Canada denne sommer. Men vi så stedet i 2016, så jeg kunne godt "nøjes".
Man kan selvfølgelig også tage gondolen op og ned. Vi tog den ned...




Lake Minnewanka ligger et stykke uden for Banff by og er et gudesmukt sted. Vi var der to dage i træk, dels for at vandre og dels for at få en sejltur på søen.




Lidt billeder fra Banff by, hvor Bow River løber igennem. Man kan gå en strækning langs floden hen forbi nogle flotte vandfald Bow Falls og hvor man også kan se folk der skal afsted i gummibåd på floden.





Udsigt ned gennem hovedgaden fra Cascade Gardens.  Jo, de havde også en mægtig flot park i byen, og hele byen var så flot pyntet med blomsterkasser i alle afskygninger.




Et meget dyrt og kendt hotel:  Fairmont Banff Springs



Vermillion Lakes og Mount Rundle




Fra Bow River:





Fra toppen af Sulphur Mountain, som vi også var oppe på (med gondol op og ned) den allersidste aften for at se solnedgangen.



I næste indlæg viser jeg billeder fra Lake Louise, samt Yoho og Glacier National parkerne.



11 kommentarer:

  1. Flotte billeder fra jeres fantastiske tur. Jeg kan godt forstå, at I tog gondolen ned, det ser ikke behageligt ud, det har nok været slemt nok, at gå op.
    Knus

    SvarSlet
  2. Hej Ulla

    Tak for turen - ser frem til fortsættelsen!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  3. Men så vackert! Jag ska till Kanada nästa år och hälsa på dottern, bra med lite resetips :)
    Varm kram från Titti

    SvarSlet
  4. Puh, det har været noget af en gåtur opad -men for pokker, hvor ser der flot ud. Glæder mig til at læse næste indlæg.

    SvarSlet
  5. Hvor ser det smukt ud og sikke en oplevelse. Alt lyder skønt, undtagen skovbrandene.

    SvarSlet
  6. Hej Ulla. Sikke smukke billeder:) Tak for rundturen, og jeg glæder mig også til fortsættelsen:)

    SvarSlet
  7. Hei Ulla.
    For noen flotte bilder. Det måtte være en opplevelse. Takk for turen, og jeg ser frem til neste innlegg.
    God uke.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  8. Det är en magnifik natur i Nordamerika. Skulle så gärna komma till Canada när lönnlöven får sina vackra färger :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  9. Utrolig flotte billeder. Sikke en tur I har haft. Vores datter er i Canada nu og hun er også vild begejstret for naturen der.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  10. WOOOOW.... sikke en smuk natur og sikke en beliggenhed byen har. Det er fantastisk at rejse ud i verden og få lov at opleve hvor stort og fantastiske steder der findes derude.
    Jeg kan godt forstå I kom tilbage et par gange til søen - det er meget meget smukt, og jeg kan næste mærke vinden i ansigtet.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
  11. Tusind tak for jeres kommentarer - jeg iler videre med næste afsnit.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.